Håller huvudet högt

Jag är grymt stolt över mig själv. I går gjorde jag matematik nationella och det gick bättre än förväntat. Tack Mats(låtsaspappa) för att du orkade sitta med mig i ca fyra timmar tills jag verkligen förstod uppgifterna. Får inte glömma min lilla mamma som var med och hjälpte också. Love you guys! Kommer vara på fi-håret att jag får G, men jag ska klara matte A om jag så ska göra en prövning i sommar också.

I dag gjorde jag prov i filosofi och religion. Filosofin gick finfint, medan religionen gick åt helvete. Jag har pluggat satan på dessa prov. Dock fick jag inga instuderingsfrågor till religionsprovet. Och jag har fått höra att gymnasiumalltid måste lämna ut frågor. De kan inte begära att man ska läsa en text och sedan lära sig den. Men, som sagt. Restprov i sommar, here I come!

Känner mig också stolt över att jag har tanken att fixa detta i sommar. Det är inte alla som verkligen pallar. Egentligen gör inte jag det heller, men jag vill fixa det här och ha bra betyg. Och lite pepp av nära och kära gör allt mycket enklare.

I dag när jag var på väg hem från skolan funderade jag över vad som skulle ske när jag kom hem. Direkt tänkte jag "plugga". Men ikke. Har ingenting att plugga på denna vecka, inte förrän efter jullovet. Eller jo, ska ju föra kostdagbok och träningsdagbok under jullovet, men det är inte ansträngande eller jobbigt. Det här är frihet för mig.

Jag och älskling ska snart bädda ner oss i sängen och kolla på Paranormal Activity. Ska se om den är så läskig som alla påstår. Jag är dock inte så särskilt lättskrämd när det kommer till skräckfilmer. Men när det gäller spöken, andar och andra väsen kan det bli lite spännande pga att jag tror på sådant tjafs ;)

Jag tror att jag börjar bli sjuk. Jävligt pissigt. Har jätteont i halsen och i hela gommen. Pricken över i:et har jag ont i hela kroppen också. Nu sitter jag bara och väntar på febern så här lagom till jullovet.


Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0