Ja, vad finns det att säga.

Du ska synas och höras hela tiden, överallt! Du ska befinna dig på varje kalas, varje släktträff FAST du inte ens tillhör släkten på något vis. Visst, det gör inte jag heller. Men fan, jag är tillsammans med Rickard och på det viset tillhör jag släkten. Men vem är du tillsammans med? INGEN! Du är fullkomligt störd i huvudet.

Julen är till för att spenderas med sin familj. Det vet alla. Har man ingenting att göra vid ett viss tillställning ska man inte vara där. Vad har du för band med Rickards släkt? Nada. Jag känner dessa människor så mycket bättre än dig. Jag är till och med barnvakt åt deras barn. Jag fick en personlig inbjudan till denna lunch. Det fick inte du. Så vad ska du göra på denna lunch? Det förstår jag inte.

Men en sak vet jag. Du gör det för att smöra in dig, du gör det för att synas, du gör det för att höras. Du gör det främst för att kunna vara ett lögnaktigt äckel mot mig. Det vet jag. Jag vet vad ditt spel går ut på. Du kan sluta upp med detta genast. För jag kommer snart trampa på dig. Ju närmare du kommer, desto kortare blir stubinen. Det vet du. Du vet vilket temperament jag har. Du vet vilka utbrott jag kan få på människor som går för långt. Du vet hur jag fungerar. Du vet hur mycket jag kan göra. Du vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0