Jag känner igen det här

I morgon är det onsdag och inte vilken onsdag som helst i Sandras liv. Eftersom jag går om kursen matematik A ska jag göra ett nationellt prov. Jag ser verkligen inte emot det även fast jag har pluggat. Jag har extremt svårt för matematik som jag har skrivit i bloggen tidigare. När jag får ett papper med uppgifter på ser jag bara en massa siffor överallt och inget sammanhang. Jag får genast panik och tänker "fan, jag fattar ingenting". När jag sedan verkligen försöker sätta igång matematikfunktionen i hjärnan går det åt helvete. Hur mycket jag än pluggar sitter jag där med panik och ångest när jag ska skriva provet. Och är det inte helt knäpptyst finns det inte en chans att jag ska klara mig igenom det. Det enda sättet jag kan koncentrera mig på är om jag får lyssna på min musik, vilket eleverna inte får göra i Rönninge gymnasium. Det är anledningen till varför jag har en mild panikångest inför i morgon och är nära på att bryta ihop när som helst. Klarar jag inte nationella provet i morgon är jag körd. Då får jag inte G i matte A, vilket suger riktigt hårt. Tanken av att gå ett ytterligare år på den där jävla skolan gör mig galen.

Men bortsett från detta ska jag verkligen göra allt jag kan och verkligen försöka koncentrera mig till max. Jag vill lyckas, jag ska lyckas! Jag måste lyckas. Prestationångest? Så in i helvete.

Nej, nu ska jag faktiskt plugga. Jag ska läsa igenom alla papper tills jag får lust att slita av mig håret. Så enkelt är det bara.

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0