Love life

Första gången på länge känns det bra även fast det är måndag. Jag brukar vanligtvis bli fylld med ångest och stress, men inte denna måndag. I dag mår jag väldigt bra och känner mig på bra humör, vilket känns jävligt bra.
Det går bra i skolan igen. Jobbade som fan i dag på engelskan och det verkade min lärare Sandra tycka om. Jag fick nämligen gå tidigare. Jag klarade alla glosor vi hade i dag, även hörförståelsen och moviequizet. Är inte jag duktig eller? Yes, I am.
Det är snö och strålande sol ute. Solen får mig på bra humör. Jag ser inget slask så långt ögat kan nå, och jag som verkligen hatar slask är ganska glad, haha.
I går pluggade jag hemma hos mamma för fullt. Satt med räknehäftet fastklistrat i ansiktet i tre timmar och jag förstod uppgifterna. Halleluja moment! Jag blev riktigt glad. Och för en gångs skull kände jag att om jag pluggar tillräckligt på dessa uppgifter kommer jag klara del 2 av matte nationella. Denna känsla vill jag behålla tills provet är över. Snälla?
Det är tänkt att jag ska plugga i dag också, vilket jag håller fast vid. Jag ska plugga tills ögonen ploppar ut. Jag ska klara det här! 


Det som får mig att behålla motivationen är att om fyra dagar är det jullov för oss elever på gymnasiet. Och hur grymt är inte det? Men under jullovet ska jag göra rester på mitt projektarbete. Skönt nog är det inte en så jättejobbig uppgift. Jag ska bara föra en kostdagbok och träningsdagbok. Vi tjejer hade nämligen hälsoprojekt i trean.
Just nu känns livet ändå jävligt bra. Jag är glad, jag har struktur över mitt studerande(måste ha det för att inte bli stressad och panikslagen), jag har min underbara man som verkligen stöttar mig och självklart mina närmaste underbara vänner vid min sida.
Och nu är det inte långt kvar till jul. Det börjar kärva ihop sig med pengar nu, för min del. Jag har två hundra kronor kvar. Och då ska jag köpa julklappar till sju personer, kunna överleva själv med hjälp av mat, hushållssaker och snus. Hur fan ska detta gå ihop? Jag känner att på pengarfronten är jag i kris, haha. 


Som tur är ska jag vara barnvakt den 30:e och samma dag får jag mitt studiebidrag och underhåll så kommer ungefär ha 2800kr MEN det är fan långt kvar. Någon som har förmågan att kunna spola fram tiden? Hojta till i sådana fall.
Dessa tre bilder är tagna då jag var som lyckligast i just den stunden. Minns det som i går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0