Lussebullar och annat gott

Helgen har varit som en berg och dalbana. Men jag väljer att förtränga det negativa så gott det går.

I fredags var det födelsedagsfest hos Jocke. Jag hade verkligen jättetrevligt. Träffade även Fifi som har blivit en helt annan hund, enligt min mening. Men självklart kände hon igen mig. Hon är helt förstörd. Hon tigger värre än sin mamma och det är helt fruktansvärt!! En hund som tigger är ingen disciplinerad hund, så enkelt är det. En hund är en hund och då måste den bli behandlad därefter. Djuret ska ha en flockledare, inte någon som är "en i flocken". Annars är det bara synd om hunden, tycker jag. Det gjorde i alla fall ont att se hur hon, min lilla prinsessa har blivit. Aja, till något roligare.

På lördagen åkte jag först hem till mamma och bakade lussebullar och pepparkakor. Det var otroligt mysigt. Det spelades även lite julmusik så julstämningen var hög. Jag glasserade även mina fina pepparkakor och det blev grymt snyggt om jag får säga det själv. Mamma blev impad! Haha.

Framåt kvällen åkte jag och älskling på bio. Gissa vad vi såg? ;) New Moon såklart. Och det var faktiskt inte jag som tvingade med Rickard. Han erbjöd sig självmant(utan tjat eller något, haha). Och den var lika vacker denna gång. Jag grät som en bebis... igen. Det är som att någon trycker på en knapp och säger sedan "nu ska du gråta flicka lilla". Hur som helst, filmen är vacker, Edward är vacker, Bella är vacker och sist men inte minst. Deras kärlek till varandra är vacker. Jag är kär i filmen.



Detta är dock en bild från Twilight för er som inte vet. Men den är vacker. Och den blir ännu vackrare om man vet vad som händer under just denna scen. Inte sant?

Söndagen bestod av vila och lite babysitting. Denna gång var det extremt påfrestande! Ungarna vägrade lyssna på mig, de ifrågasatte allt jag hade och säga, de sprang runt överallt. Ja, ganska påfrestande. Men jag klarade det galant. Tur att mitt tålamod har blivit lite bättre sedan Fifi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0