Måste skriva av mig

Som liten fick jag oftast som jag ville, men jag var inte bortskämd måste jag påpeka. Jag visste vad som var rätt och vad som var fel. Men självklart tabbade jag mig några gånger som de allra flesta gjorde när de var små, som många förmodligen gör nu. Men jag lärde mig av mina misstag. Man gör inte om samma sak igen om det sårar en själv eller en medmänniska som står en nära.

Jag fick alltid den uppmärksamheten jag behövde, inte för lite och inte för mycket. Jag fick komplimanger för mina prestationer och mitt utseende. Jag lärde mig att alla dög som de var.

Jag fick lära mig att man måste tänja gränser för att uppnå mål och att man kan inte bara ge upp om det är kämpigt för en stund. Ger man upp lätt här i livet kommer man ingenvart.

Jag lärde mig även att man kan inte alltid tänka på sig själv hela tiden. Visst, klart man ska tänka på sig själv i första hand. Men man ska även ha respekt och visa omtanke för sina nära och kära. Man kan inte ständigt vara helt självcentrerad och enbart uträtta sina handlingar efter sina egna behov, det funkar inte.

Det viktigaste av allt jag fick lära mig. Visa kärlek och respekt till dem du tycker om! Man kan inte leva som människa och ständigt gå runt och hata och vara irriterad jämt och ständigt. Jag kan själv medge att jag har varit det på sista tiden och det är på grund av olika orsaker. Jag vet själv, så som många andra att det är inte lätt för en själv. Och det är minst lika lätt för de personer som du ständigt umgås med om dagarna. Släpp småsaker även fast de irriterar dig. Det är totalt onödigt att gå runt och tjura över "småsaker". Det finns alltid värre saker än att till exempel att det var en dålig hårdag. Hela dagen behöver inte förstöras för det.

Självklart sitter jag inte och säger att man inte får ha en dålig dag, eller vara sur för en stund. För det måste man, alla måste få ha en sur min ett tag. Man kan inte ständigt gå runt och vara överlycklig. Det jag säger är att man kan skita i att haka upp sig på småsaker.


Med detta inlägg ville jag bara skriva av mig vad jag just hade i huvudet dessa minuter. Jag känner att i dag så har jag kanske inte betett mig på det bästa sättet.. Och visst, alla har sina sneddagar, alla har rätt till det. Men jag har genast bett om ursäkt för mitt dåliga handlande. Jag kan i alla fall erkänna mina fel och brister. Så utvecklas man som människa.

Nej, nu ska jag ta en cigarett sen ska jag försöka somna även fast jag för tillfället lider av mensvärk och tryck i hela högerkäken på grund av min förbannade visdomstand..

Gute Nacht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0