Kärlek



Jag hade tänkt att skriva ett inlägg tillägnat åt Rickard. Men jag vet inte hur jag ska börja. Jag kan inte sätta ord på våran vänskap och kärlek. Ni som läser detta tänker säkert "ja, men såhär säger man väl om alla man har varit tillsammans med". Men ikke.

Vår relation är faktiskt helt annorlunda om jag ska jämföra, vilket jag inte tycker om att göra. Jag kan se en framtid med mig och Rickard. Det finns inget som kan skilja oss åt. Ja, vi har våra bråk. Och vissa riktigt rejäla, det har vi alla. Men vi två, vi samarbetar på ett sätt jag aldrig har gjort tidigare. Även fast vi har olika ståndpunkter i bråken kan vi ändå kompromissa. Det har jag aldrig kunnat göra tidigare, på en nivå som är mogen. Jag har utvecklats jättemycket de senaste åren, på ett bra sätt. Jag har lärt mig att ge med mig även om det varit svårt. Jag har lärt mig att diskutera på en vuxen nivå istället för att blunda för andra förslag, åsikter och känslor.

Vi har våra stadier i bråken. Ilska, ledsamhet, envishet sedan problemlösning.

Och denna människa ställer verkligen upp för mig, på alla sätt som är möjliga. Han ställer till och med upp för mina vänner som betyder enormt för mig. Vilket jag värderar högt.

Jag ser mig inte med någon annan, och jag känner verkligen att jag vill leva för alltid med Rickard. Vi har varit med om ganska mycket. Mer än vad jag nånsin har upplevt med någon. Både negativa och positiva händelser. Hur nära botten vi båda tillsamamns har varit, har vi ändå lyckats klättra upp igen. Tillsammans. Vi är inte två personer, vi är en. Vi hjälper varandra när en av oss har det svårt, utan tvekan.

Det jag vill säga med detta inlägg är att jag älskar och värderar denna människa högt. Mer än vad jag någonsin trott att jag kunnat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni kommer nog hålla livet ut och jag hoppas ni är lyckliga tillsammans.

2009-11-19 @ 12:58:42
Postat av: Sandra

Tack så mycket, vem du än är :) hehe

2009-11-19 @ 13:15:20
URL: http://touchofsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0