Bästa tisdagen på länge

Att sitta barnvakt gick jättebra och det var hur mysigt och roligt som helst. Klart att Isabella prövade mig några gånger, men hon var ändå hur gullig som helst. När jag sade till bestämt men snällt så lyssnade hon på mig utan några som helst problem. Det bästa var ändå när vi hade borstat tänderna och satt på pyjamasen så skulle jag läsa en godnattsaga. Efter fem(inte mig emot) sagor säger hon "jag tycker om dig" och sedan ler hon sådär så man blir alldeles knäsvag. Älskar jag barn såhär mycket? Gud, jag blev alldeles varm inombords. Hur söt som helst! Sedan pratar hon om att hon vill att jag ska komma i morgon, och att jag dessutom kan få komma tidigare om jag vill. Är inte denna unge bedårande? Jo, minst sagt.

Vid ungefär kvart över nio kommer mamma Kia hem och vi pratar om lite allt möjligt. Hon tipsar även mig om ett företag där man jobbar som just barnvakt. Tror jag ska skicka in en ansökan till dem. Lättförtjänta pengar plus att det är roligt att jobba med barn. Så det är alldeles perfekt för mig!

Nej, nu ska jag gå och tvätta ansiktet och borsta tänderna. Sedan bädda ner mig brevid en trött Rickard och kolla på tv.

Denna dag har varit helt perfekt.

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0