Hard work, work

Hittills har denna dag varit otroligt seg. Vaknade upp först när Rickard gick upp och då var klockan kvart i sex om jag inte minns helt fel. Min klocka ringde sedan tjugo över sex. Det kändes som att jag bara hade sovit i ytterliggare fem minuter. Jag var och är fortfarande extremt hjärndöd.

Det blev inte bättre att jag hade en stalker efter mig i skolan också. Hon försökte prata med mig hela tiden, vilket jag inte är så duktig på när det är tidigt på morgonen + att jag är inte där för att skaffa fler kompisar. Är endast där pga att jag måste plugga upp vissa ämnen. Hon ville promt sitta brevid mig på tyskan också. Underbart tänkte jag med ironi, men eftersom att jag är väluppfostrad så var jag trevlig mot denna stackars flicka.

Lektionen därefter var det dags för matematik. Underbart tänkte jag igen, med tanke på att klassen består av en grupp überfjortisar, nördar och konstiga människor. Och jag kan väl inte direkt säga att jag tillhör någon av dessa grupper. Framför mig på tre stolar satt det(självklart) tre fjortisar som HELA tiden skulle beklaga sig om hur jobbigt det är att vara i skolan. MEN dra då?, tänker jag. Ni är på gymnasiet heeelt frivilligt. Don't blame us! Till en förbannat skrattretande sak. Under denna lektion berättade Simon(läraren) att det skulle komma en kille till skolan som skulle sälja miniräknare som skulle behövas under kursens gång. Han berättar även vad det är för modeller, priser och vilka räknare man kommer behöva i olika grader av matematiken. Då fanns det en för 200kr, en för 640kr och en för 1120kr. Då säger ena fjortisen, den blondaste av de alla, "Det är ju fattigt att inte ha den dyraste". Och jag menar. Det är fullkomligt klokt och ekonomiskt att ta den som kostar 640kr istället för den dyraste, när båda fungerar exakt lika bra och fungerar i både matte A, matte B OCH matte C. Äckliga wannabe överklassfjortis.

Sånt får jag stå ut med om dagarna. Roligt, va?

Bea, den jäveln kom inte till skolan i dag. Fick genomlida skiten all alone. Försökte ringa säkert 6-7 gånger. Ringde till och med hem till dig, din skit :) Men sista lektionen som börjar kvart i fyra ska vi båda gå på. Så det blir inte en helt beafri dag :)

/S

Kommentarer
Postat av: bea

jaa precis jag kom ju iallafall:(:P

2009-09-07 @ 19:54:23
Postat av: Sandra

hihi :)

2009-09-08 @ 07:41:00
URL: http://touchofsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0