SVÅRT ELLER?

Jag blir så trött på människor som inte kan plocka undan efter sig. Och visst, jag kan acceptera att det finns vissa personer som inte riktigt bryr sig lika mycket om att ha välstädat som jag gör. Men ser man att det är städat så stökar man fan inte till igen. Och man plockar undan sin disk från matbordet!

Jag är en sån person som måste ha städat och fräscht där jag bor. Annars står jag inte ut. Jag kan inte vistas på en plats där det är äckligt, stökigt och nedsmutsat. Det går inte! Och ser jag att det är smutsigt nånstans så tar jag bort det, så enkelt är det.

Jag hinner inte slappna av någon dag i veckan till 100 procent. Det är jämt småplock/storstädning, efter folk det inte ens är självklart attt jag städa upp efter. Visst, Rickard, han låter mig bo gratis hos honom. Jag försöker betala mat och dylikt så fort jag har pengar. Jag nästan längtar tills jag kan betala hyra samt räkningar. Jag vill kunna bestämma mer än vad jag gör redan nu. Åh, låt oss bo ensamma? *ställer mig på knä och ber till gud*

Nej, nu ska jag försöka gå ut i köket utan att få ett till sammanbrott samtidigt som jag försöker slita av mig håret. GAH!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jimmy och hans brud gissar jag? :P Släng in alls skit i deras säng så börjar dom plocka undan ska du se :D haha

2009-09-23 @ 17:30:50
URL: http://michaelastappe.blogg.se/
Postat av: Pills

det är jätte jobbigt när man städar och ändå så drar folk fram massa skit och speciellt när man redan städat undan efter dom.:P

2009-09-23 @ 17:52:46
URL: http://tuuddiluu.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha ja, det är så sant som det är sagt! :p Ibland funderar jag fan på att göra något liknande.



Ja, eller hur. Det är trist att de inte kan visa lite uppskattning när jag städar efter dem. Efter Rickard är det inga problem att städa efter, men att städa efter någon som jag inte ens är tillsammans med känns inge kul alltså :/

2009-09-23 @ 18:56:09
URL: http://touchofsandra.blogg.se/
Postat av: Grynet

Tack :)

2009-09-23 @ 20:04:53
URL: http://grynis.blogg.se/
Postat av: Pills

Du får testa att säga åt dom att plocka undan efter sig. För det är ju faktiskt deras ansvar och det kanske är dags att ta sitt ansvar och plocka undan efter sig när man är runt 23 år? haha :)

2009-09-23 @ 20:34:18
URL: http://tuuddiluu.blogg.se/
Postat av: Michaela

Håller med Pills och det är inte okej att bete sig så! Jag får DAMP bokstavligt talat (läs; vredesutbrott) när folk håller på sådär. Exempel; när vi var på klassresa på Malta i 9an bodde jag och min bästa kompis med två tjejer i klassen som snodde vårat smink, var allmänt dumma i huvudet, gjorde översvämning med vatten, hår och skit på golvet i badrummet och dom två handdukar som då skulle finnas kvar till oss hade "råkat" ramla ner på golvet - I BADRUMMET. Jag sa till både en och två gånger sen var det nog så nästa dag gick vi hem först, gjorde oss iordning och sen gick vi när dom kom och sa åt dom att städa efter sig. När vi kom tillbaka låg vårat smink och sminkgrejer/plattång osv utspritt (dvs dom hade använt det) och lika äckligt som vanligt i badrummet. Då tog jag all deras skit och alla blöta handdukar, allt deras hår och all deras smuts och la i deras sängar :)



Då lärde dom sig! Kallade mig både det ena och det andra men jag bara skratta åt dom och dom gjorde det aldrig igen. Det funkar - tro mig ;)



Btw, kommentera tillbaka i min blogg! :) Jag glömmer att kolla här :P

2009-09-23 @ 21:22:04
URL: http://michaelastappe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0