Dumma dag

Jag har precis konstaterat att allt kan hända på Ronnabussen. Matvaror kan flyga hejvilt, barnvagnar också samt människor. Det har jag fått erfara på loppet inom en månad. Jag har även fått erfara idioter som tror de äger bussen. I dag var det en invandrarmamma med en barnvagn(det var hennes vagn som halvt välte). Hon satte sig brevid mig på bussen och hade händerna i fickorna så jag fick känna på hennes otroligt sköna spetsiga armbåge rätt in i sidan. Hur mycket jag än puttade lite försiktigt för att åtminstone få lite plats för mina arman(som för övrigt var otroligt ihoppressade, nästan så att min bröstkorg gick av på mitten) så hände det ingenting. Jag tycker sånt här beteende är väldigt ouppfostrat och irriterande. Jag tycker faktiskt att jag beter mig perfekt på bussen. Jag erbjuder äldre plats om jag ser att det behövs, jag tackar när någon flyttar på sig och jag får till och med få fram ett leende, jag flyttar på mig utan tvekan om någon ska komma förbi och jag erbjuder folk hjälp om de behöver. Hur kan det vara så jävla svårt att bete sig som folk? Jag förstår inte hur folk tänker ibland.

Jaja, när jag kom hem fick jag lust att koka lite ägg(för första gången i mitt liv) och sedan slänga upp det på en macka. Och det gjorde jag! Men det första ägget sprack för att det kokade för "hårt". Så jag började om. Men då minsann tappade jag det skalade ägget på golvet så det blev smutsigt. Då fick jag börja om igen, kul va? Men nu har jag precis avnjutit min goda äggmacka. Det var oerhört gott. Länge sedan jag åt äggmacka.

Hela dagen har gått lite upp och ner. Dagen började konstigt och jag hade massvis med konstiga känslor. Jag hade kollat helt fel på SL men som tur var hann jag med den tidigare bussen. Jag har tyckt att alla har kollat konstigt på mig i dag och det blir inte bättre av att jag kände mig konstig när jag gick hemifråm. När jag äntligen kommit till skolan, tidigare än planerat bara för att jag fick reda på i går att vi skulle ha nationella i eng i dag så visar det sig tydligen att nationella är i morgon. Läraren sa fel till mig. Då blev jag ganska irriterad. Jag slet arslet av mig för att komma upp i morse. Visst, alla kan vi förväxla dagar men istället för att säga "i morgon" så kan man säga datumet. Allt blir mycket enklare då.

På hemvägen var det massvis med krångel med tågen. Som vanligt när man ska åka till/från Södertälje. Jag var bara trött och irriterad och ville hem och äta. Men nu ska jag sluta klaga. Nu är jag hemma och har precis ätit min goda macka. Och nu ska jag ut på balkongen och röka sen ska jag plugga. För tillfället består min vardag av att plugga. Roligt va? Men snart är det över. Det ska bli så skööönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0