Full rulle

I går var det full rulle från morgon till kväll. Dagen började i skolan, allt gick bra. Träffade Sandra och vi satt i solen och pratade gamla minnen från högstadiet och i början av gymnasiet. Det var jättetrevligt. Vi satt säkert i en och en halvtimme. Sedan var det bara dags och åka hem för att laga mat åt gubben. Hemresan tog en jävla tid. Massa krångel och sega busschafförer. Efter middagen åkte vi direkt hem till Jimmy och Sofia för att tvätta massvis med tvätt(då vi ännu inte har någon nyckel till tvättstugan och vi har inte hunnit koppla in våran tvättmaskin). Vid halv 11 ungefär kom vi hem och då var det bara bums ner i säng, efter en välbehövd dusch dock.

Vanligtvis brukar jag vara ledig på onsdagar men inte denna. I dag hade jag muntliga nationella i engelska A. Jag tyckte det gick bättre än väntat men det verkade inte läraren tycka som sa, för mig nedvärderande saker till mig mitt framför de två andra. Inte schysst! Jag hade god lust att kontra hennes spydighet med ännu mera spydighet men jag lät bli. Så snäll som jag är! Jag svalde min stolthet och höll käft och försökte visa ännu mer vad jag går för. Jag hoppas det gick bra i alla fall. Gjorde det inte det finns det tyvärr inte mycket mer jag kan göra. Jag gjorde i alla fall mitt bästa så jag är nöjd.

Snart är det fredag och jag hoppas verkligen att det här underbara vädret håller i sig. Jag är jättesugen på att grilla lite kött och dricka några öl. Vi har ju en skog bakom våran lägenhet. Där finns det ett rätt mysigt berg med utsikt över kanalen och där skulle jag vilja spendera min fredag/lördag-kväll. Hur mysigt låter inte det? Jag ska se om Rickard vill, så kan vi dra ihop lite folk. Och det underlättar verkligen att det ligger precis vid oss.

Nej, nu måste jag plugga lite tyska. Jag har prov två tisdag som kommer. Men det kommer nog gå bra. Jag har ju läst kursen tidigare ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0