Min dag kortfattad

Dagen har varit händelserik. Engelskalektionen gick jättebra. Jag jobbade på högt tempo från start till slut och jag hoppas läraren är nöjd över min insats. Jag är i alla fall det! Fick även tillbaka mitt senaste glosförhör och där fick jag 31 av 32 rätt. Jag hade till och med fått en liten smilegubbe under resultatet. Sånt blir jag glad över. Det får mig att fortsätta vilja prestera det bästa jag kan.

Efter skolan ringde jag Jossan för att byta några ord. Det slutade med att jag gick till hennes pappas mysiga delikatessaffär och gjorde henne sällskap. Jag åt även lite pestopasta med ett kyckliggrillspett. Hur gott som helst! Man går alltid därifrån mätt och belåten. Hon gjorde mig sällskap hem, vi hade ju inte setts på ett bra tag. Det var några riktigt skumma gubbar på bussen. De kollade jättemycket och det här var inte "vanligt" stirr. De blev lite obehagligt ett tag och jag vägrade hoppa av på min bussplats så vi tog den innan. Jag vill verkligen inte träffa på dessa snubbar ensam alltså. Tur att jag hade Jossan med mig annars hade jag fått panik!

Självklart började vi spela Wii när vi kom hem. Det är fortfarande lika roligt. Vi spelade från tennismatcher till baseball. Så jäävla roligt! Vi dog av garv och vi blev även lite varma där ett tag, haha. Grymt.

I dag var vi som en liten familj under middagen. Jag och Jossan lagade maten(såklart, vad annars?) medan Rickard kollade på TV med en öl i handen. En riktigt Svenssonpappa, typ. Efter maten slog vi oss ner i soffan för lite chill. Och nu sitter vi här. Jag har precis duschat och blivit lite fräsch.

I morgon är det en ny dag, nya tag. Jag börjar klockan åtta, får se hur det går att komma upp. Måste nog gå upp väldigt tidigt med tanke på att det tar ca 30 minuter för mig att åka till skolan. Ska se om jag kan åka snålskjuts på Rickard till Södertälje. We'll see, we'll see.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0