Sån otur!

Det är helt sjukt. Jag måste berätta. Flytten i går flöt på hur bra som helst. Jag och Rickard skulle packa upp de sista grejerna och vi slängde igen dörren bakom oss för att gå ner och hämta allt. När vi sedan kom upp med fullpackad hiss märker vi att dörren är låst. Jag frågade hysteriskt om Rickard hade någon nyckel men icke då. Nyckeln låg inne på köksbordet samt min mobil. Rickards mobil hade laddat ur. Hur j*vla otur kan man ha? Jag blev nästintill hysterisk för jag var skittrött och hade ont i hela kroppen efter dagens arbete.

Vi åkte sedan till Salem för att ladda Rickards mobil. Han ringde Kenneth om hjälp. Vi tänkte att vi skulle lossa på brevlådan och nå med handen, men ack så fel vi hade. Just i detta tillfälle hade vi farit runt i timmar, suttit och väntat i timmar och kollat på när Kenneth försökte bryta sig in i våran lägenhet i timmar. Jag höll på att bryta ihop.

Vi beslöt oss sen för att ringa en låssmed. Vid denna tidpunkt var klockan halv tolv-tolv kanske och jag gick sovandes, typ. Vi satt och vänta till ca halv ett, kvart i ett. Då äntligen kom låssmeden och han babblade på som fan. Men han gjorde sitt jobb och vi kom in. 1900:- fattigare. Roligt va? Jag förstår inte hur vi kan ha sådan otur. Men det är väl typiskt. Vi klarade flytten på två lass och allt var perfekt. Något måste ju hända för att liva upp stämningen.

Slänger upp lite bilder.


Nu måste jag göra lite nytta. Det är mycket som ska göras. Usch, blir trött bara av att tänka på det. Men först, en kopp kaffe och en cigg på den mysiga balkongen i solen

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Mikalellen

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-03-04 @ 11:45:58
URL: http://mikalellen.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0