Skicka mail till SL kanske?

Ibland blir jag bara så trött på SL. I morse klockan 08.30 hade jag skriftligt nationella i engelska. Det var därför extremt viktigt för mig att komma i tid. Vissa lärare får för sig att stänga dörren prick den tiden man provet ska börja.

I alla fall. När jag kommit till Södertälje station var tåget ca två minuter försenat, inte så farligt tänkte jag. Jag satte mig på tåget i hopp om att vi så fort som möjligt skulle börja rulla iväg, men icke. Tåget stod stilla ca fem minuter. Sedan insåg jag(när alla började gå av tåget) att alla resenärer var tvugna att byta till ett annat tåg. Sagt och gjort. Och här skulle de börja om med hela "plocka-alla-tidningar-proceduren" och bara det tar ca fem minuter. Nu var klockan 15 minuter över åtta(hade allt gått som det skulle, hade jag varit i Rönninge 08.17 som planerat). Efter vissa om och men började vi äntligen lämna stationen. Men självklart var morgonen inte helt problemfri. Vi stannade lite innan Södertälje hamn i ca ytterliggare fem minuter. YEY tänkte jag! Jag kommer komma försent till nationella. 1-0 till skolan.

När jag äntligen kom till Hamn blev vi(IGEN) tvungna att byta tåg. Och just nu var jag jävligt förbannad för klockan hade tickat på ordentligt. Nu var klockan ca 08.25. Och till råga på allt skulle de självklart byta spår(det klandrar jag dem inte för), men det tog sån tid! De bad tusen gånger om ursäkt. Men då tänkte jag, hur fan hjälper en ursäkt en sen ankomst till ett nationellt prov man inte kan göra om? Det är jättetrevligt att de ursäktar allt trubbel, men i stundens hetta sket jag totalt i deras ursäkter.

Jag kom en kvart försent till provet, men som tur var hade jag en snäll lärare som inte hade låst dörren. Och jag berättade lite kort och snabbt att det hade varit väldigt mycket strul med pendeltågstrafiken och bad sedan om ursäkt.

Jag gjorde provet på 40 minuter och allt blev skitbra. 1-1 till Sandra.

Nu ska jag slänga mig ner i mammas soffa. Jag traskade hit efter skolan. Vi har precis ätit lite frulle. Det blev äggröra på mackor och apelsinjuice till det för min del. Vi ska umgås lite och ska även försöka plugga lite. Min mamma är snäll hon.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Det är ju då man åker MINST en halvtimme tidigare än vanligt just FÖR att det är så viktigt att komma i tid :) Stora marginaler ska det vara!

2010-04-28 @ 21:17:04
URL: http://michaelastappe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0