Uppe med tuppen

I morse var jag uppe med tuppen. Ordagrant! Rickards klocka ringde lite innan sex tror jag, sedan dess har jag varit mer eller mindre vaken. Visst är jag trött, men jag kan verkligen inte somna om. Istället ligger jag här med datorn framför Mannen som kunde tala med hästar. Jättebra film faktiskt.

I dag är det äntligen dags. Nu flyttar vi! I dag ska jag packa ner det allra sista. Så som täcken och alla kläder. Jag måste bara vänta på att Rickard kommer hem med stora sopsäckar. Av någon anledning har våran andra rulle försvunnit. Jag ska dock leta lite i förrådet om dem finns där.

Jag har tänkt på en sak. Ni som är ungefär i min ålder(19 snart 20). Minns ni när vi var fjortisar? Runt 12 till 14 år(för min del iaf). Då var det en klassiker att ha en napp i munnen när man tog kort. Fråga mig inte varför, men så var det. I alla fall för mig och även många av mina dåvarande fjortiskompisar. Men nu verkar det vara så att "låtsasglasögon" är inne. Jag har märkt det när jag besökt en antal såkallade fjortisbloggare. Massvis med bilder där de bland annat har glasögon, putar med läpparna och lite idomin på det. Vad är grejen? Visst att glasögon var inne(om det fortfarande inte är det?) men de förstör själva grejen tycker jag. Jag tycker att det kan vara snyggt på vissa tjejer och dessutom killar. Men då ska man ha den stilen och inte vara en liten fjortis med litet ordförråd. Sen de där glasögon med ränder. Vad är det för uppfinning? Hur kan man sätta på sig något sånt och sedan tro att man ska bli tagen seriöst? Jag tycker bara att det är extremt fult.

I dag kommer det nog inte bli så mycket bloggande. Vi har rätt mycket att göra med flytten. Jag tänkte i alla fall ta lite bilder så får ni följa med oss under flytten. Jag kanske slänger in ett snabbt inlägg i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0