Dag 09 – Min tro

Jag tror inte direkt på någon religion. Jag kallar mig faktiskt för ateist. För mig är det svårt att tro att en viss Gud skapade människan. Jag tror snarare att det från början var några enstaka celler som byggdes upp av varandra och tillslut, efter många många år blev det en människa. Och som vi har utvecklats!

Jag skulle heller inte kunna tänka mig att leva utefter en religion. För mig blir det ett alldeles för icke-jagstyrt liv.

Jag klandrar dock inte dem som lever efter en viss religion. Såvida de inte beskyller sin religion då de begått brott och liknande. Som självmordsbombare till exempel.

Motivet för de flesta självmordsbombare är ofta religiöst. Och att beskylla sin tro eller Gud är för mig, helt sinnessjukt. Jag tror inte någon Gud "vill" att sina trogna ska ta livet av någon. Jag är inte jättepåläst om alla de religioner men lite fakta kan jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0