Prov, mat och vuxenliv

Jag befinner mig just nu i skolans datorsal. Jag har för ett litet tag sedan gjort ett prov i rättskunskap samt ett prov i religion. Det gick helt ok, tycker jag. Dessvärre uppstod det(självklart) problem. Jag blir dock inte förvånad över vad Rönninge gymnasium inte kan åstadkomma.

När jag pratade med ena rättskunskapsläraren frågade hon mig om jag hade lämnat in en lapp för prövning. Och självklart har jag det! Hon påstod sedan att det inte kommit in någon lapp. Då höll jag på att explodera. "Nu får det fan vara nog", tänkte jag. Helt jävla otroligt. Denna skola har ingen som helst koll på dess elever. Jag blir så förbannat trött på deras brist på kommunikation och ordning. Men snäll som denne lärare är beslöt hon sig för att gå och kolla på sitt arbetsrum om det fanns något prov över. Och det fanns det, vilken lycka! Eller ja, jag är ju inte glad över att göra prov, men glad över att det fanns ett över. Man vill ju inte plugga i onödan, haha.

Provet i rättskunskap bestod av ganska många frågor med tanke på att jag skulle lära mig ca 250 frågor samt läsa ca 13 kapitel. Roligt? Nej! Men jag tror jag klarade det. Jag hoppas det i alla fall. Religionen är dessvärre sämre. Läraren vägrar ge mig instuderingsfrågor trots att gymnasium har skyldighet till det om eleven ber om det. Men icke! Denna konservativa bitterf*tta håller sig till något helt annat. Jag valde att satsa på G, ska jag vara helt ärlig orkar jag inte bry mig om något högre betyg. Jag hoppas, hoppas att jag fick G i religion. Annars vet jag inte vad jag tar mig till. Jag har lovat mig själv att inte bryta ihop. Hela processen kommer bli försvårad då, och det orkar jag inte med. Jag ska försöka se positivt på det hela och göra mitt bästa. Bättre än så går det inte att göra.

Nej, nog pratat om skolan. I morgon är den sista skoldagen(tror jag? haha) och det är så j*vla skönt. Jag har längtat efter det här sedan jag påbörjade mitt fjärde år. Under dessa dagar jag är ledig innan jag börjar jobba ska jag bara lata mig. Helt ärligt. Jag ska inte göra ett smack. Jo, träna och sola då. Men inte mer än det. Jag ska bara jäsa hemma.

Detta har jag också längtat efter sedan jag började gymnaiset. Att börja jobba. Jag kommer äntligen ut i vuxenvärlden och kommer bli behandlad som en vuxen. Inte som ett litet barn som inte har någon talan. Jag tycker det ska bli otroligt roligt att börja jobba. Äntligen kommer jag få in mina pengar in på kontot varje månad. Äntligen kommer jag kunna bidra med pengar till räkningar(jag betalar dock elen nu, men...). Ja, jag längtar faktiskt till att kunna betala räkningar, kunna storhandla, kunna köpa det jag behöver i princip när jag vill. Jag längtar till att vara fullt självständig.

Mitt hungerbehov är rätt stort just nu. Matsalen i skolan öppnar inte förrän om 20 minuter(vilket betyder att jag kommer hinna gå ner ca 10 kg. Jag är så hungrig att jag mår illa) och om de ens öppnar i dag med tanke på att det endast är en omprovsdag i dag, kaféterian är inte öppen i dag och jag suktar verkligen efter deras goda och extremt billiga ostfrallor. MUMS!

Ska börja avrunda detta inlägg nu. Blev rätt långt ser jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0