12.48

Det här med andligheter börjar bli lite obehagligt nu. Det har börjat nu igen, jag är helt säker. Alldeles nyss stod jag och kokade makaroner. Helt plötsligt hör jag tvättmaskinen pipa två gånger som den alltid gör när den är klar. När jag sedan kommer fram in i badrummet inser jag att maskinen inte ens är på, det finns ingen tvätt i och luckan är inte ens stängd. Hur creepy är inte det? Men på något konstigt sätt gillar jag det.

Sen när jag har kokat klart mina makaroner, käkat upp dem, pratat lite med Annakarin i tele går jag in i köket igen(jag käkade maten i rummet) för att dumpa tallriken och resterna. Då ser jag hur plattan är på även fast jag stängde av den. Visst, det finns en liten, liten möjlighet att jag kanske inte stängde av den. Men det skulle förvåna mig. Jag är jävligt noga med att stänga av plattor, kaffebryggare och dylikt för jag har fått någon noja om att jag kanske brinner inne om de står på för länge(skratta ni). Men även den bäste kan ha fel!

Och bara för någon vecka sedan såg jag en mörk gestalt stå framför våra gardiner när jag skulle sova. Det var ingen skugga eller liknande(Jag försökte nämligen komma på någon logisk förklaring. Det gör jag alltid, men jag är inte skeptiker för det). Jag låg och kollade på den i ca 2 minuter. Jag kollade bort någon sekund för att sedan se om den fanns kvar, så var den borta. Och i förrigår låg jag och kollade på TV. Rickard hade somnat som vanligt, haha. Men plötsligt ser jag hur gardinen rör sig, den liksom "dunkade". Den dunkade i samma takt som ett hjärta har i vilopuls. Jag kollade om det var vinddrag men icke. Skitkonstigt.

För er som är skeptiker låter detta nog urfånigt. Men jag tror starkt på att det finns andeväsen.

I går var det full rulle. Det är anledningen till att det inte blev något bloggande. Jag packade ner resten av grejerna så nu är allt nästan så gott som klart. Rickard och Jimmy var och slängde skräp och möbler vi inte skulle behålla. Vi gjorde oss även av med biljardbordet. Alla har tröttnat på det nu. Bordet tar för mycket plats bl.a.

I dag ska vi köra lite kartonger till lägenheten. Skönt att bli av med några lådor. Nästan hela lägenheten är fylld med kartonger och papperskassar. Ska försöka få med mig så mycket som möjligt. Möblerna tar vi i morgon. Åh, det kommer bli så nice :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0