16.02

Nu börjar jag bli ganska frustrerad. Jag har ca 25 glosor tills i morgon och jag har inte hunnit plugga förrän nu. Jag har inga problem med att lära mig nya ord. Jag kan börja plugga dagen innan och sedan kunna alla ord innan-och utantill dagen efter. Men problemet är, jag hittar inte dessa glosor i boken. Jag prickade av alla från lärarens bok för att veta vilka glosor det var. Men jag hittar inte de rätta orden. Jag har kollat på planeringen men den var inte mycket till hjälp. Vadfan gör jag? Jag vill inte sitta och plugga på fel ord och sedan sitta där som ett fån.

Sedan har vi en till uppgift. Man ska prata om disciplin i en liten grupp. Jag hatar(lägg märke till ordet hatar) att prata i grupp. Och det är inte bara för att larva sig eller skapa uppmärksamhet. När jag ska prata inför grupp får jag panik, stammar, blir varm och alldeles röd i hela ansiktet. Hellre får jag IG än att prata inför en helt klass. Så jobbigt tycker jag att det där. Speciellt med människor jag inte känner och dessutom känner mig otrygg med. Visst, sist jag gjorde det pratade jag för VG+ och det är jag jävligt stolt över. Men dessa fyra-fem minuterna är som ett svart hål för mig. Jag minns nästan ingenting. Så jävla nervös blir jag. Nej, jag måste ta mig i kragen. Jag ska bli av med denna osäkerhet inom mig själv. Jag vet att jag är duktig på engelska, och jag vet dessutom att jag kan bättre än så.


Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0