Äntligen klar.

Storstädning av lägenhet, check! Nu är lägenheten ren från topp till tå, speciellt badrummet. Badrummet och köket är nog de viktigaste rummen att hålla rena enligt min mening. Så inget smuts här inte, haha. Städningen tog ca 60 minuter. Lätt som en plätt! Självklart var Rickard med på ett hörn också(vårat rum). Det stod han för. Resten av tiden kollade han runt på blocket efter akvarium och terrarium(stavning?). Vi funderar på att köpa antingen fiskar eller en orm. Jag röstar på orm!

På tal om ormar. Jimmy har ju köpt en regnbågsboa. Den är hur mysig som helst och otrolig söt. I början är min relation till ormar lite "lay-back". Jag måste finna tillit till djuret. Jag har inte vågat hålla i ormen förrän i dag. Eller ja, halva ormen var slingrad runt mig medan Rickard höll i resten. Otrolig känsla faktiskt. Jag kan inte riktigt beskriva hur det kändes, men mysigt var det. Ormen var jättevarm och gosig. Sen vågar jag inte riktigt hålla i ormen eftersom att jag är rädd att den ska gå sönder. Den känns så sårbar på något sätt :p

Nu sitter jag med en skål laktosfri yoghurt med skivad banan i. Något som smälter bra i munnen min. Jag ska alldeles strax tvätta bort allt spackel och rengöra ansiktet. Sedan ska jag lägga mig på spikmattan och varva ner.

Måndagen har varit bra återigen. Tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0