Grön föda

Nu sitter jag och mumsar på lite brocolli. Ja, ni läste rätt. Det är hur gott som helst faktiskt. Dessutom är det nyttigt. Det bästa är att det mättar magen. Jag älskar den grönsaken!

Jag kom precis hem från skolan. Allt gick superbra. Fick tillbaka lite inlämningar och allt var på VG eller VG+. Hur bra är inte jag? Jag är väldigt nöjd i alla fall. Vi hade även läxförhör och jag kunde allt. Lite får man skryta va? ;)

På tal om skolan. Jag har två ämnen jag ska tenta av. En av tentorna hade jag förra året, och det provet klarade jag inte pga en anledning. Men nu ska jag göra om det provet + ett till. Jag har letat för fullt efter dessa två lärare i en och en halv vecka men kan aldrig hitta dem. Antingen är de sjuka eller så har de gått hem för dagen. Jag blir ganska irriterad för jag springer runt som en hök. Jag engagerar mig jättemycket för jag vill verkligen klara det här, men så blir det så här. Gah!

Nu är jag verkligen less på detta väder. Jag kan stå ut med snön om solen tittar fram, men annars vill jag inte ens gå ut. Till exempel i morse, när jag skulle gå till bussen. Jag hade mina bruna läderstövlar och bara under den korta vägen till bussen var jag blöt om fötterna. Usch! Jävlar den som klagar i sommar när värmen äntligen kommer. Jag tänker i alla fall njuta till fullo.

Det är en grej till som gör att jag verkligen längtar till sommaren. Jag ska sommarjobba! ÄNTLIGEN. Dessutom är min lön bra, så jag är hur nöjd som helst. Företaget jag ska jobba på är Tre. Ja, telefonföretaget Tre. Jag ska jobba som receptionist, i växeln och "back office". Det kommer bli väldigt roligt och spännande. Kanske inte mitt drömyrke, men det är ändå en merit och en väldigt bra start på arbetslivet. Jag är evigt tacksam för denna chans och jag är grymt taggad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0