Hahah, skojaru eller?

Jag trodde att denna dag skulle börja bra, men icke.

Jag åt en mysig frukost med älskling. Det är inte ofta vi kan äta tillsammans på morgonen med tanke på att jag börjar efter klockan ett varje dag förutom fredagar. I alla fall. Där satt vi och njöt av frukosten och hade allmänt mysigt. Efter ca 40 min var det dags att röra sig mot skolan för att ha multimedia. I dag skulle vi börja med våran filmaffisch. Och vet ni vad? Jag kunde inte logga in på mitt konto på skolans server. Jag försökte gång på gång. Skrev det nya lösenordet och även det gamla, men nada. Det var och är ganska irriterade. Får ta det med teknikern Od som finns på skolan.

Till råga på allt har det blivit massa tjafs angående städningen här hemma. Jag är på ganska dåligt humör tack vare det. INGEN ska sitta på sitt *pip* arsle och påstå att jag inte städar. DET ÄR NÅGOT JAG GÖR VARJE DAG, minst tre-fyra gånger om dagen. Smutsar jag ner, oavsett grad på nedsmutsningen städar jag undan efter mig. Svårare än så är det inte. Jag vill och tänker definitivt INTE leva i en svinstia. End of the fucking discussion. Ja, som ni ser är jag rätt irriterad över detta.

Men jag tänkte knappast låta det komma tätt inpå mig så det förstör min fredag. Jag och min älskade pojkvän(som är mer sympatisk än många andra*pikpik*) ska titta på Alice I Underlandet i kväll. 20.05 ska vi hämta ut biljetterna. Det kommer bli jätteskönt att komma bort från denna idioti som råder i våran lägenhet för tillfället. Vi behöver dessutom ensamtid.

Helgen blir nog ganska lugn för övrigt. Det blir inget festande, skönt nog. Det behövs en helg då man bara kopplar bort allt. Jag funderar på att stänga av min mobil under helgen. Jag orkar faktiskt inte riktigt vara tillgänglig just nu. Jag är på en stressnivå jag inte riktigt klarar av. Det känns som att någon trycker på min bröstkorg 24 timmar om dygnet.

Till något mindre deprimerande men ändå ganska irriterande(ja, i dag är jag lite negativ. Ni får stå ut med det). Tidigare köpte jag en foundation från Make Up Store. Sedan jag började använda den har jag fått extremt mycket finnar. Vanligtvis får jag en finne inom loppet av 3-4 månader och då är denna finne inte ens stor. 1mmx1mm typ. Nu har jag fått ca fem finnar inom loppet av en och en halv månad. Nu till poängen med detta stycke. Jag tror det beror på min foundation. Det är grymt jobbigt och jag känner mig lite småäcklig. Fråga mig inte varför. I-landsproblem, vad är det? haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0