Packning

Helgen har varit händelserik. I fredags hade vi fyra lite mys här hemma. Vi spelade lite drickspel och drack lite. Jag hade jättetrevligt. Det bjöds på mycket skratt. Spännande hur människor resonerar i olika situationer.

I lördags var jag lite halvseg men inte hängde jag läpp för det. Klockan tre var det kalas hemma hos Rickards pappa. Rickards lillebror skulle firas. Där bjöds det på mycket god mat och dricka. Jag kan ju inte direkt säga att jag gick därifrån hungrig. Mycket gott, tack!

Senare framåt kvällen åkte jag, Rickard, Per, Jimmy och Sofia in till Södetälje. Det blev rockbaren. Som vanligt, haha! Men det är ett skönt ställe. Där blev det några drinkar och en jättegod shot som Sofia köpte. Smakade som saft nästan. Men för mig räckte det med endast en. Vi behövde dock inte krångla med tåg/buss då vi ringde vår personliga chafför :) Det underlättar mycket, kan jag tala om för er.

Söndagen bjöd på lite mys. På eftermiddagen åkte vi och fixade med lite avtal och dylikt till lägenheten. Allt känns så jävla bra måste jag säga. Nu är det inte långt kvar tills jag och Rickard flyttar. Så underbart.

På kvällen var det middag hos min mamma. Moster är på besök från England. Hon hade med sig ett jättefin armband till mig. Tack underbara du! Slänger in en bild senare om jag hinner.

Morgonen har inte bjudit på så mycket. Jag har hunnit äta frukost, sminkat mig osv. Jag har även hunnit packat en massa grejer. Nu är det inte mycket kvar i lägenheten som ska packas ned. Åh, jag längtar så mycket. I går när vi var på besök i lägenheten igen så satte jag mig i soffan och verkligen kände hur mysigt jag och Rickard kommer få det. Vi kan sitta i den übermysiga, stora soffan med lite middag i knät. Massvis med tända ljus och kolla på en bra film. Som jag har längtat! Det här kommer blir grymt bra, jag känner det på mig!

Mamma har varit hos ett medium. I går fick vi lyssna på 60 minuters prat. Jag måste säga att jag är ganska imponerad. Grejen är att mediet pratade om mig som om hon känt mig ett tag. Kändes lite obehagligt att en så främmande människa visste såna saker om mig. Och allt stämde. Hmm.. Jag vet inte ens hur människan ser ut.

Vi hade ett samtal om spöken efter middagen. Mamma berättade för moster att hon bl.a. hört spädbarn gråta mitt i natten i vårat förra hus. Och det huset ligger inte närheten av något annat hus. Någon vecka senare(tror jag att det var) tog vi reda på att detta hus har varit ett barnhem på 1700-talet. Hur sjukt är inte det? Självklart har folk byggt på villan, men ni förstår vad jag menar. Jag har även varit med om ett och annat i den villan, som vi inte behöver gå in på nu. Jag satt och berättade för moster om vad jag varit med om. Mamma berättade även att när jag var liten kunde jag ligga och prata med någon som inte fanns. Och det var inte i den åldern man oftast skaffar sig en låtsaskompis, så som jag uppfattade det. Mamma tror att jag är synsk, berättade hon också. Och det läskiga är att det har börjat hända grejer nu igen. Då jag inte varit med om något på flera år. Inte något jag lagt märke till i alla fall. På den fronten är jag inte så lättskrämd. Det är mer att jag blir jävligt fascinerad.

Nog om spöken och andligheter. I dag måste jag och Bea jobba järnet på multimedian. Vi är nämligen lite(snarare mycket, haha) försenade med vår filmaffisch. Ska bli trevligt att träffa min lilla tös. Jag har inte träffat henne på länge nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0