Ilskna grannar

Jag ogillar verkligen otrevliga grannar. Jag står verkligen inte ut med det. Alldeles nyss satt jag och Martina ute på balkongen och rökte. Direkt när vi kom ut möttes vi av en ilsken granne som skrek att vi skulle vara tysta för hon ville inte vara uppe hela natten.

För det första, vi var inte alls högljudda. För det andra, vi spelade inte hög musik. För det tredje, vi lät inte något över huvud taget. Istället för att skrika och vara otrevlig kan man be snällt om att man antingen ska sänka musiken(om den nu är för hög) eller be oss vara lite tystare för att man behöver sömn. Denna kvinna som argt skrek åt oss har dessutom aldrig hälsat. Jag har försökt genom att se trevlig ut och försöka starta en konversation men icke. Gå och käka lite lyckopiller och och bli glad, kvinna. Ingenting av det skadar.

Jag tycker det är otroligt otrevligt. Här försöker jag, som ny granne vara trevlig och skapa ett gott intryck. Men får ingen positiv respons alls. Jag känner mig inte alls lika sugen på att bo här längre. Man måste komma överens med sina grannar annars funkar det inte.

Kommentarer
Postat av: Grannar

Grannfejden söker nya fall just nu. Skriv till [email protected]

2010-09-16 @ 13:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0