Mat och annat gott

Det blev tyvärr ingen middag i dag. Jimmie verkade aldrig komma hem från jobbet och han var helt okontaktbar. Martina berättade att han inte har någon mobil och skulle höra av sig när han kom hem från jobbet. Han har dock fortfarande inte kommit hem. Både jag och Martina börjar bli lite oroliga. Jag hoppas verkligen att ingenting har hänt honom. Men det tror jag inte. Han är stor och stark, haha.

Trots dessa tråkigheter(som vi måste ta igen någon annan dag?:)) åt jag och Rickard supergod middag. Fläskytterfilé, potatis och beasås. Grymt gott! Och för första gången prövade jag vitlökssmör. Fråga mig inte varför jag aldrig testat det tidigare. Men köttet smällte nästan i munnen på mig, så gott var det.

Efter middagen har vi bara legat i soffan och lagt på oss några kilon. Tidigare i dag köpte vi lite snacks. Chilinötter, chasewnötter och de nya ungsbakade chipsen. Som jag för övrigt kan rekomendera. I alla fall sweetchili sorten. Grymma chips. Det är mycket lägre fetthalt i dem också, vilken tur va? Dessvärre ligger kolhydraterna inte på samma nivå. Äh.. Lite kolhydrater har inte skadat. I rätt mängd i alla fall.

Rickard ligger och sussar så sött i soffan. Han drack två öl och decka direkt. Nej men jag förstår om han är trött. Nemas problemas. Jag känner dock att jag har lite överskottsenergi trots att jag är småtrött. Försökte få liv i Rickard för ett tag sedan men lyckades tyvärr inte. Så, om någon därute som läser min blogg har någon idé om vad man som ensam tjej kan göra, HOJTA TILL! Jag vill inte sitta still.

Av någon anledning blir jag grymt taggad på att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0