Nu börjar jag bli jävligt less

Jag är jävligt besviken på hur Rönninge gymnasium har hanterat mig och Bea som fjärdeårselever. De var väldigt benägna att ta emot oss och erbjuda hjälp. Allt från kursval till läxhjälp. Sakta men säkert började en mindre bra sida hos personalen visa sig. De har slarvat bort tre(rätta mig och jag har fel) av Beas betyg. Efter många om och men lyckades Bea fixa det, då skolan egentligen skulle haft bättre koll och mycket bättre kommunikation mellan lärarna. Och då ska vi inte ens tala om hennes två restprov i matematik A. För er som inte vet gick vi om matematik A och då klarade Bea nästan allt förutom två kapitel. Dåvarande läraren beslöt sig att hon kunde göra omprov på dessa kapitel, men när den nya läraren fick sin makt skulle hon minsann göra om hela kursen. Och gissa varför? Jo, skolan hade slarvat bort de kapitel hon hade klarat. Och inte nog med det. Skolan tar inte sitt ansvar genom att inte kontakta den gamla läraren, utan det måste minsann Bea göra genom facebook(för att det inte fanns något annat sätt).

Det slutar inte här. Både jag och Bea anmälde oss till en danskurs för att få upp poängen. Långt innan resten av skolan hade tillgång att anmäla sig. Tror ni att vi blev prioriterade? Icke. Vi blev inte ens inskriva i kursen. Jag börjar bli förjävligt jävla trött på hur de hanterar oss fyror. Jag kan glädjeligen yttra mig om att det ska bli fruktansvärt skönt att sluta den fjärde juni. För att citera min mamma, "det ska vi skåla för".

Jag är väldigt besviken på hur detta ens kan inträffa. Rekton talar alltid om hur välmående och bra skolan är. Man jag kan faktiskt inte hålla med. Jag börjar faktiskt bli lite sugen på att själv ringa skolstyrelsen. Mamma har nämligen pratat lite om det.

Kommentarer
Postat av: bea

haha du har helt rätt i information:D jag har faktist inte tänkt på allting tillsammans såhär.. men de är en hel jävla del som har hänt:O

2010-05-18 @ 13:11:49
Postat av: Sandra

Vilken tur! :) haha. Ja, men det är ju helt sinnessjukt när man tänker på allt som gått snett :o

2010-05-18 @ 14:13:48
URL: http://touchofsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0