Södertälje i sitt nötskal

Jag var med om något mycket märkligt och väldigt sjukt i morse. Som vanligt om man åker  med Ronnabussen mot Södertälje och heter Sandra. Jag lovar att alla psykiskt instabila och efterblivna människor är placerade i Södertälje. Eller väldigt många i alla fall.


För er som inte vet är de flesta som åker med Ronnabussen invandrare. Eller ja, i princp alla. Inga konstigheter. Vid Astra Zeneca hoppar det på en svensk kvinna som ser ut som vilken svensson som helst. Alltid när jag åker denna buss är det fullproppad med människor. Det gäller att ha tur om man vill sitta, vilket jag hade denna gång. Denna kvinna hittar inget plats att sitta på och verkar inte bry sig så mycket om det. Hon börjar prata om att det är kallt och att hon har jobbat hela natten. Till en början trodde jag att hon kände någon på bussen, men icke.  Hon verkade bara prata med den som var intresserad av att lyssna. Helt plötsligt vänder hennes humör. Hon blir jättearg och säger att det inte finns någon normal människa på bussen som vill erbjuda sin plats till henne. Hon skriker även att hon har jobbat hela natten och är jättetrött. Till slut lackar hon på en invandrarkvinna som sitter med sin son brevid sig, samt sin vagn med ett ytterliggare barn. Hon har en tidning som hon lägger på en av trappstegen som och sedan sätter sig på. Hon sitter ned i ca 5 sekunder för att sedan resa sig upp samtidigt som hon mumlar något om att om inte kvinnan hade haft sin förbannade barnvagn ivägen hade hon kunnat sitta. Varpå slänger hon tidningen rätt i ansiktet på kvinnan. I denna stund börjar jag bli ganska förbannad på den efterblivna och hysteriska kvinnan. Nästan så att jag hade lust och säga åt henne att så här beter man sig inte. Men jag fick även dåliga vibbar och bestämde mig för att inte lägga mig i. OM inte kvinnan skulle bli våldsam.


Den utlänska kvinnan erbjuder den psykopaten sin plats men hon vägrar, konstigt nog. När vi börjar närma oss Södertälje station börjar hon hota med att hon kommer slå bäste person som kommer i närheten av henne och då börjar jag tröttna. Hur kan folk bete sig så egentligen? Till råga på allt började hon sjunga ”JIMMY ÅKESSON, TJALALALAAA”. Sjuka människa. Visst, sympatiserar hon med Sverigedemokraterna är det hennes ensak, men hon behöver inte trakassera invandrare på bussen. Det tycker jag är sjukt respektlöst och bara sinnessjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0