Framtiden?

På senaste tiden har jag tänkt väldigt mycket på mitt liv. Vad jag vill utbilda mig till, var jag vill bo, när jag vill skaffa barn osv. Ni vet, de vanliga frågorna man brukar ställa till sig själv. Just när det gäller barn känner jag att barn är något jag verkligen längtar till. Jag älskar att att se kvinnor gå med sina barnvagnar. Jag älskar att se pappor leka med sina barn. Jag vill vara en av dem. Nu menar jag inte att jag tänker skaffa barn om ett år eller så. Utan snarare om kanske 8 år eller mer.

Först och främst tänker jag utbilda mig till polis. Det är ett yrke som verkligen intresserar mig. När jag var liten drömde jag om att antingen bli sångerska, skådespelare eller dylikt. Ni vet de "vanliga" drömmarna ett barn kan ha. Sedan utvecklades det till advokat. Dels för att jag hade hört att dem tjänar bra med pengar. Men även för att kunna hjälpa folk. När jag sedan insåg att jag förmodligen någon gång som advokat skulle vara tvungen att försvara en våldtäktsman avtog intresset helt. Jag skulle aldrig göra något sådant, inte ens för mycket pengar!

Jag har alltid haft intresset av att hjälpa folk som har det svårt. När någon har behövt mig har jag funnits där. Jag brinner för att hjälpa andra! Ibland kan det nästan gå så pass långt att jag glömmer bort att tänka på mig själv. Sedan intresserar polisyrket mig av många andra anledningar också. Jag känner att jag vill göra nytta vilket jag tror man gör som polis.

Det är nog en av anledningarna till varför jag trivs så fruktansvärt bra på mitt nuvarande jobb. Och för er som inte vet jobbar jag som receptionist på mobiloperatören Tre. Jag sitter både i receptionen och även inne i byggnaden. Där tar vi emot avtal, kundbrev, paket och liknande. Jag älskar när kunder kommer in och behöver hjälp. Eller när någon ringer in och frågar om något. Extra roligt blir det om det är ett klurigt fall. Jag älskar att ge bra service till kunder. Det bästa av allt är nog mina underbart roliga arbetskamrater. Vi har roligt varje dag och allt känns toppen.

Jag är så nöjd över mitt liv just nu. För varje dag som går lär jag mig att bearbeta det jobbiga och se positivt på det mesta. Jag vet att det finns många omkring mig som verkligen bryr sig. De som inte orkar bry sig, fine. Det är deras förlust, inte min! Jag har en underbar pojkvän som har underbar familj. Mina syskon är guld värda som jag älskar högt på denna jord. Det finns många som betyder något så fruktansvärt mycket. Det är ingen idé att lägga energi på det negativa. Jag lever i nuet och jag älskar't.

Over 'n out ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0