Ensam hemma

Måndagen började med att jag blev sjuk. Jag har dock känt av det i ca en vecka nu. Och "äntligen" slog det ut. Jag mår riktigt piss. Jag åkte till jobbet i morse men orkade bara jobba till lunch och i morgon stannar jag hemma. Vill varken smitta ner mina arbetskamrater eller våra kunder. Nej, roligare kan man ju ha.

Rickard har åkt iväg till Motala för att jobba. Han kommer hem på torsdag kväll. Det känns både bra och och mindre bra. Jag kommer sakna honom mycket, hoppas jag. Och det säger jag för att det är nyttigt att känna saknad. Vi träffas varje dag och kan lätt gå varandra på nerverna. Nu, äntligen får vi sakna varandra! Tänk så bra det kommer kännas när mina älsklingar kommer hem?

Nackdelen är självklart att det blir otroligt ensamt. Han har tagit med sig Jackie, och det tycker jag är bra. Då kan Jackie få gå ut flera gånger per dag. Det lustiga är att jag kan tyckas höra små "Jackieljud". Som snarkningar, små suckar eller bara hans andetag. Det är sjukt egentligen hur det präglas in i hjärnan. Jag sitter även och tror att Rickard ska komma hem så småningom. Jag är ganska sällskapssjuk av mig så dessa dagar kommer bli väldigt sega och ensamma. Men jag göra det bästa av situationen :)

Det värsta är att jag har ju som sagt blivit sjuk och det innebär att jag måste vara hemma och bara vila. UTAN sällskap! Får se hur länge jag orkar vara hemma utan att ta kol på mig själv. Måste träffa människor, måste få prata och vara social. Jag funderar dock på att sova någon natt hemma hos min kära mamma. Måste ju passa på och umgås med familjen :)

Bjuder på några bilder som togs för ett tag sedan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0