Fortsättning på "hundägare?"

Jag har både haft vänner och släkt som haft hundar och som sedan har behandlat dem som bebisar. Ordagrant! En hund mår inte bra av att bli behandlad som en människa. Hundar behöver en stabil och lugn ledare. Jag tycker inte det är okej att t ex dela macka med sin hund, eller att hunden sover i sängen, sitter i soffan, tigger när ägarna äter en minsta liten matbit. Det är ohyfsat beteende. Och nu kommer förmodligen några tänka, men är du dum eller? Medan många andra instämmer i det jag skriver. Det finns många delade åsikter kring detta. Jag och min pojkvän har valt att hålla oss till vissa regler gällande vår hund, och han mår lika bra ändå. Hundar tänker inte som oss människor. De tänker inte "nej, nu får jag inte ligga i soffan. Nu blir jag deprimerad".


Många gånger har jag sätt att det är hundarna som är ute med ägarna istället för tvärtom. Vet ni vad det är? Tecken på dominans och olydnad. Jag tror inte att det är många som bryr sig om att ha hundar som är disciplinerade. Jag sitter inte här och säger att alla har odisciplinerade och aggressiva hundar. Självklart finns det många som bryr sig om hur sin hund mår. Det jag snarare säger är att hundägare borde bli mer uppmärksamma på vad sin hund är byggd för och hur en hund egentligen behöver bli behandlad = som en hund, inte en medmänniska.


Det finns så mycket jag har att säga kring det här. Jag skulle kunna hålla på i evigheter, men då skulle det förmodligen bli långradigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0