Kaosartad morgon

Onsdag morgon har minst sagt varit kaosartad. Jag kom upp i tid i morse utan problem. Jag varken stressade eller missade bussen, allt gick finfint.

Eftersom att mitt busskort gick ut i går var jag tvungen att skicka sms-biljett då jag ej skulle hinna fylla på förrän efter jobbet. Väl sittandes på tåget, halvt sovandes märker jag att vi stannar ca 600 meter innan Årstabergs perrong. Detta är då ca 07.55. En timme senare får vi informationen att vi kommer bli ståendes i ytterliggare en timme. Vid denna tidpunkt märker jag hur folk verkligen börjar bli irriterade och otåliga, värre än innan. Det kan jag förstå med tanke på att de flesta hade en tid att passa. Jag var t ex en av dem. Ca 10 minuter efter det fick vi meddelandet att vagnarna kan utrymmas och då var det bara att börja knata till perrongen. Det slutar inte här..

Jag beslutar mig för att ta Tvärbanan till Alvik, och därifrån åka tunnelbana till Thorildplan. Eftersom att vi stod ståendes i en timma och tio minuter hann min biljett gå ut. På Tvärbanan kommer det alltid kontrollanter och jag valde att tackla det på bästa sätt. Jag hade helt bestämt mig för att INTE betala 36kr till bara för att SL klantat sig.

Jag - min biljett har gått ut.
Kontrollant - ok, då blir det 40kr.
Jag - jag har inga kontanter på mig.
Kontrollant - jaha, då får du gå av och fixa det då.
(här blev jag riktigt förbannad)Jag - är du dum eller? Jag har förfan suttit på ett jävla stillastående tåg i en timma och 20 minuter. Jag tänker tamefan inte betala ett enda öre till.

Kontrollant - nehe, du måste ändå gå av.
Jag - DU ÄR JU FÖR FAN STÖRD I HUVUDET. Idiot! Och så gick jag därifrån.
Själva grejen är den att jag vägrar betala för att SL har problem. Aldrig i livet! Dessutom har de slutat med kontanter i SL-trafiken. Är han helt pantad? Först tänkte jag promt sitta kvar på mitt feta arsle och trotsa. Men då skulle han nog ha tillkallat vakter eller dylikt och det hade jag inte tid med. Så jag gick av, förbannad och frustrerad.

Så jag hoppar av på stationen efter Årstaberg(minns ej vad den heter). Väl där inne tänker jag passa på att ladda på mitt kort. Självklart fungerade inte automaten så jag börjar gå mot spärrarna i hopp om att få hjälp. När det väl blir min tur frågar jag om hjälp.
Jag- hej, jag behöver ladda på mitt SL-kort. 30dagars reducerat.
SLkille- hmm, okej. Men det gör du på Konsum*pekar bort bakom spärrarna*
Jag- jaha, och hur hade du tänkt att jag skulle komma in där om du inte tänker släppa in mig? Idiot. (spärrarna låg innanför spärrarna).

Samtidigt som jag säger detta går jag iväg. Och snacka om att jag blev irriterad när människan dessutom är jätteotrevlig.

Efter ett till försök att själv ladda på det utan resultat väljer jag att gå tillbaka och fråga vad jag behöver skriva i smset.

Jag- JA, HEJ! Du sa precis till mig att jag skulle fylla på mitt SL-kort på Konsum, men som du ser kan jag inte komma in där eftersom att mitt kort gick ut i går. SÅ, vad ska jag skriva i det förbannade smset?
SLkille - du skriver "R A".
Jag - MHM, tack så jävla mycket för den utmärkta servicen ni har att erbjuda. TACK!

Anar ni hur trött och förbannad jag är på SL? Heelt sjukt dålig service. Jag har tänkt att skriva ett klagobrev och begära kompensation. Svarar de inte på det ringer jag. Går inte det något vidare går jag till deras huvudkontor så jag kan prata med dem öga mot öga. Deras huvudkontor ligger precis brevid mitt jobb, så det är inga problem. Det här kommer de fan inte undan med. Nu är det krig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0