Kickoff med jobbet

I’m back. Behövde bara några dagars paus för att fundera kring några saker. Nu är jag back on track.


Gårdagen spenderades med jobbet. Vi åkte först till gallerian inne i stan för att åka segway. Och fy vad roligt det var. Självklart var det lite ostadigt i början och innan man hade lärt sig styra samt gasa/bromsa med hjälp av balansen så gick det väldigt hackigt. Innan var jag väldigt nervös. Jag var helt säker på att jag skulle antingen köra in i något/någon eller krocka med en bil eller cykel. Men jag klarade det galant. Inga skador skedda! Killarna var ju väldigt snabba med att lära sig. Rejsade runt redan inne garaget där vi skulle öva lite. Vi började vid gallerian och åkte ut på Skepsholmen. Perfekt väder och allt, inte en enda regnskur. Vi hade verkligen tur med tanke på att vädret är väldigt oförutsägbart nu.


Efter denna roliga upplevelse gick vi till Beirut Café för att äta libanesisk mat. Jag har aldrig ätit det tidigare så jag måste medge att även här var jag lite nervös om hur det skulle gå. Jag vill ju inte vara oartig genom att avstå från att äta. Men jag kände ändå att vore roligt att testa något nytt. Och jag måste säga att det var det verkligen värt. Maten var hur god som helst. Dessutom fick vi jättemycket mat. Jag kan inte direkt påstå att jag gick därifrån hungrig. Det bjöds på all möjlig mat. Och vilken service det var. Personalen var jättetrevliga. Först skickade dem in väldigt många smårätter. Allt från kronärtskocka till kycklig. Vid denna stund trodde jag att det ”bara” var all mat vi skulle få. Då minsann slevar de in två stora fat fyllda med oxfilé, vitlöksmarinerad kycklig, grillspett, ris och bulgur. Jag kan ju berätta att jag endast tog några bitar kött. Gryymt gott!


Efterrätt blev det inget för min del. Orkade inte ens en kopp kaffe. Hade jag rullat ihop mig till en boll hade jag garanterat börja rulla.


Det var lätt en lyckad kväll. Trevligt sällskap, mycket skratt, god mat och god dryck. En perfekt torsdag! Kom hem runt halv tolv, då var det bara bums ner i sängen för att sedan gå upp 06.20. Jag kom upp utan problem, var dock nära på att missa bussen då jag segade alltför mycket på  morgonen.


Tack alla som gjorde kvällen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0