Sjukt pinsamt

Det hände en lite rolig grej härom dagen när jag och älskling var och storhandlade. Hela incidenten inträffade på Ica Maxi i Södertälje.

Jag och Rickard går och plockar lite tacosgrejer och är i vår egna lilla värld när vi plötsligt hör någon skrika "HALLÅ, vadfan gör ni?". Båda kollar frågande på varandra om någon av oss kanske visste vad det handlade om. Vi ser oss sedan omkring och inser att det är en utlänsk pappa med dotter som snattar. PINSAMT, tänkte jag. Men samtidigt kände jag hämnd på något sätt. Det har ingenting med att han var utlänsk. Snarare att personalen kom på han på bar gärning. Det är INTE okej att snatta. Dessutom packade han ned EN multivitamin i sin väska. Och den kostar hur mycket? 11.90 för att vara exakt.

Dock skämdes jag lite över att han hade sin dotter med sig. Hur fan tänker man då? Om man tar med sin dotter när man ska snatta. Vad ger det för bild av verkligheten till dottern? Jag tror att om pappan fortsätter att snatta med dottern kommer hon ta efter beteendet från sin pappa. Jag själv tycker det är helt sjukt.

Jag hoppas att detta polisanmäldes. Rätt ska vara rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0