Svampplockning

Förmiddagen har det städats för fullt här hemma. Jag vaknade runt klockan nio och kunde inte somna om även fast jag var trött. Vi har även hunnit tvätta två omgångar och nu är vi inne på den sista. Rickard står i köket och fixar lite soppa till lunch.

I går var jag, Rickard och Daniel ute med hundarna i skogen. Vi letade efter svamp men hittade inga ätbara svampar alls. En förlust till oss men det gjorde ingenting för min del. Jag njöt av att vara ute i naturen. Det var lagom skönt väder ute och luften kändes så frisk. Är det här ett tecken på att jag börjar bli äldre? Jag har märkt att jag njuter av saker jag inte ens lagt märke till förut. Det känns bra i alla fall.

Här har ni några bilder:

Kanske inte världens bästa bilder. De är tagna med mobilen då kameran är inne på lagning. Hoppas ni står ut ;)

Efter promenaden åkte vi och hälsade på Rickards pappa, hans tjej Anna och hennes dotter Elin. De var ute med deras husvagn i Farstanäs. Vi satt och pratade och hade allmänt trevligt. Men kallt var det, speciellt när det blåste. Dags att ta fram vinterjackan snart.

Jag och Rickard bestämde oss för att leta svamp igen när vi skulle ut med Jackie på kvällspromenad. Då gick vi i Södertälje. Vi hittade ett jättemysig bäck med ett litet vattenfall. Tog självklart bilder på det, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0