Det här med ömsesidig respekt

Jag har lyckats återfå lite energi till att blogga. Jag tänkte bara berätta om en rätt lustig grej som hände i dag på t-centralen. För er som brukar vistas där mellan fyra och fem vet hur det verkligen ser ut. Folk slåss och knuffas för att hinna med sina tåg. I dag var det en gammal dam med en krycka som skulle korsa denna mänskliga motorväg.

Jag hann precis stanna för att vi inte skulle krocka in i varandra. Det är lätt hänt att man missar någon som försöker korsa alla springande människor när man har fullt fokus på att själv komma fram. Brevid mig kom det en kille som gick in i denna gamla dam. Han varken sprang in i henne med flit, han gjorde ingenting med flit då han såg väldigt chockad ut när han insåg vad som hänt. Som sagt, direkt när han stannat fick han världens jävla knuff av den här damen. Trots att han var ganska stor och dessutom kille flög han lite bakåt av smällen. Hur jävla schysst är det undrar jag då? Jag har hört väldigt många äldre samt läst om väldigt många äldre som klagar över hur vi "yngre" beter oss ouppfostrad och visar ingen som helst respekt mot äldre. Och det där kallar dem respekt då eller? Bullshit. Det ska vara ömsesidig respekt. Sluta tro att ni äger varenda jävla gångväg och börja bete er som folk skulle jag säga istället. Jag har stött på mååånga gamla män som kvinnor som beter sig extremt illa. Jag kan till och med säga att en tonåring beter sig bättre ibland. Jag har t ex fått en sån smäll av en äldre man att det small till i hela axeln samtidigt som jag flög åt ena sidan. Det är som i trafiken. Ska man korsa en huvudled har man stoppplikt!! Jäkla hyckleri.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: tack så mycket!! =D

2011-04-30 @ 13:47:38
URL: http://emellay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0