Lördag

Nu börjar min förkylning äntligen bli bättre. Jag är piggare i kroppen och är inte lika öm och klen. Det känns dock fortfarande som att hela min skalle är fylld av snor. Jag har förbrukat två toarullar samt 5 näsduksförpackningar. Det i sig har resulterat i en illröd, snustorr näsa och förstörda slemhinnor. Jag känner mig extremt sexig för tillfället.

I dag skojade jag lite med far min. Han har en hemtelefon samt en mobil, han svarar aldrig när jag ringer. Och det har jag börjat störa mig på. Så i dag när jag försökte få tag på honom utan resultat, bestämde jag mig för en sak. Jag skrev ett sms som löd "Jag har blivit påkörd, du svarar ju aldrig!!! Men jag överlever...nog". Elakt, jag vet. MEN det är inte mer än rätt tycker jag. Han var orolig(så klart) när jag äntligen fick tag på honom. Jag kan ju säga att det smset inte uppskattades. Han sade att han blev jätteorolig och det första som sades när jag svarade var "vad har hänt? Mår du bra?". Nu kanske han lär sig att svara hädanefter(ta det med en nypa salt). Samtalet avslutades med att jag fick en sträng order. Jag får aldrig göra så igen. Okej, tänkte jag. Men då kanske han ska svara när jag ringer. Tänk om jag en (o)vacker dag har blivit påkörd och verkligen måste få tag på honom. Jag tror vi båda lärde oss något av detta, haha!

I dag har vi bunkrat upp oss med godis av alla sorter. Marabou choklad, plockgodis, popcorn och annat smått och gott. Eftersom att jag inte fick något socker i mig i går när jag mådde som värst slår jag till på en rejäl sockerkick i dag. Jag orkade dock inte alls så mycket godis jag hade hoppats på. Jag blev illemående efter kanske 6st godisbitar och lite choklad. Jaja, då finns det kvar i några dagar framöver.

Jag har kommit igång med min kamera också. Jag börjar äntligen lära mig några av alla dussintals funktioner. Jag är fortfarande förjävla nöjd över mitt köp trots att vi får leva på vatten och bröd resten av månaden. Nej, riktigt så illa är det inte. Men det här var mitt bästa köp efter min iPhone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0