Det där med drömmar



I går natt drömde jag en rätt så jobbig dröm. De senaste nätterna har jag börjat drömma riktigt märkliga och rätt obehagliga saker. Jag är jättstressad och svettig när jag vaknar.

I går natt drömde jag att jag befann mig på Rönninge Station. Det mesta var sig likt men det gula huset på torget såg dock annorlunda ut. Vid 725:ans busshållsplats stod AFA i en stor klunga och skrek och kastade grejer(som vanligt). Det gula huset var mer avlångt och jag minns att jag gick längs hela byggnaden. Jag minns även att min storebror samt mamma befann sig på samma ställe men jag kunde inte hitta dem. AFA slängde hemmagjorda bomber samt rökbomber på just denna byggnad jag var i. Allt var bara kaos. Jag hittade en skadad hund som var jätterädd och jag gjorde allt för att rädda den. Jag var jättestressad och orolig i drömmen vilket resulterade i en rätt förvirrad tjej när jag äntligen vaknade. Det låter förmodligen inte som en jobbig dröm för er som läser, men jag var rätt uppriven när jag vaknade. Jättemärkligt.

I natt drömde jag något om att jag var på en fest i ett väldigt stort hus, nästan som en arena bara det att den var inredd som ett hus. Den här gången minns jag inte så pass detaljrikt så jag kan beskriva drömmen lika bra. Det jag i alla fall minns är att mina jobbkollegor var på detta event och att jag stod och pratade med en kille som finns på jobbet. Hela drömmen känns bara lustig och väldigt luddig.

Jag gillar att drömma, till och med mina mardrömmar. Dock beror det på vilken typ av mardrömmar. Det är inte särskilt uppskattat från min sida att drömma om någon nära t ex far illa. Jag gillar adrenalinkicken jag får av att drömma läskiga saker och jag gillar att kunna spekulera kring mina riktigt konstiga drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0