En sådan där dag

Ibland har man vissa dagar då allt bara känns skit. Då man egentligen vill ligga kvar i sängen när alarmet ringer istället för att behöva åka 1 timma och 15 min till jobbet, då man hellre vill ligga och mysa med någon man håller kärt. Då man hellre vill äta en stor frukost i lugn och ro istället för att springa till bussen med en kaffe i handen och invänta lunchen.

Men i dag är det ingen sån dag. Jag hade gärna dock legat kvar med R i sängen och kramats. Men det tog inte emot att gå upp tjugo över fem, det tog inte emot att småstressa för att hinna med bussen(jag är van, haha) och det tog framför allt inte emot att behöva gå till jobbet. Trots att vi bara är två personer(mig inkluderad) i gruppen vilket resulterar i stress så känns det jäkligt bra. Vi jobbar på väldigt bra. Vi behöver inte påminna och be varandra om något för vi vet vad som ska göras hur, när och var. Vi tar ansvar och gör det som ska göras. Kan ni tänka er att två personer gör ett jobb som fem personer egentligen gör? Då är receptionen med räknad.

Det mesta känns väldigt bra just nu. Saker händer i mitt liv och det behövs. Jag tröttnar lätt om det är samma visa varje dag. Renoveringen av lägenheten är på G och vi har slängt massvis med saker som inte behövs. Och mer ska slängas! Jag ska göra om i garderoberna och köpa nya möbler. Köpa ny inredning och göra fint. Göra det personligt, göra det till oss. För det är just så det är, oss. Det är vi två nu. Våran lägenhet. Den kommer bli så fin!

Kommentarer
Postat av: Karin

fin blogg! allt bra! :)

2011-08-10 @ 13:05:54
URL: http://fashionmonkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0