Tjuvlyssnat.se

Tjej ~18 sitter i trädgården och lyssnar på dödsmetall. I trädgården bredvid leker en man ~40 med sina barn ~5 och ~8.
Mannen: Stäng av musiken! Det är för högt.
Tjejen: Men du kan spela hip hop så högt att jag kan höra texten från mitt rum?
Mannen: Men man kan ju för fan inte lyssna på vad som helst! Barnen blir ju rädda!
Tjejen: Den här låten handlar om en man som är besviken över att hans mamma övergav honom som liten. Vet du vad "candy shop" handlar om?


Kille 1 ~15 (tittar på minnesmärket för Olof Palme och säger till sin killkompis ~15): Var det här Olof Palme blev skjuten?

Kille 2: Ja.

Kille 1: Shit, vilken otur att bli skjuten på sin egen gata.

En expedit säljer ett presentkort till en utländsk kund.
Expediten: This is your present card.


En man ~50 går stressat fram ett butiksbiträde ~20 som plockar upp bröd.

Mannen: Var har ni det där 3G-brödet?
Biträdet (förvirrat): 3G?
Mannen (irriterat): Ja, men det där som ni alltid har! Det som "bakas i form"?
Biträdet: Jaha! Du menar GI-brödet? Det ligger där borta på hyllan.
Mannen går skamset mot den utpekade hyllan.


I kassakön står två äldre män ~70 och väntar på sin tur. Den ena böjer sig fram och tittar oblygt ner i den andres varukorg.

Man 1: Hehe… jaha ja, nyfiken på vad jag ska köpa eller?
Man 2: Åh, jag undrade bara om du hade köpt blöjor.
Man 1: Blöjor? Nej, mina barnbarn är för stora för det så det var länge sen.
Man 2: Men jag tänkte om det var till dig själv, du har väl blöjor?
Man 1 (surt): Vad är det du säger, sånt frågar man väl inte om!
Man 2: Men har du blöjor?
Man 1: Nej, det har jag verkligen inte!
Man 2: Då får jag kanske be om ursäkt, men det är ju vanligt att män i vår ålder kan behöva såna produkter…
Man 1 muttrar något och vänder sig mot kassan igen.
Man 2 (klappar Man 1 på axeln och säger högt): Jag har blöjor! Det är inget att skämmas för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0