1:a december



Och så har vi gått in i december. Minns ni hur vädret var vid den här tiden förra året? Om jag inte minns helt fel var det snökaos. Tågen krånglade jättemycket och det var lagom roligt att ens försöka ta sig till bussen. Hade jag tur så kom bussen. Minns en gång då jag stod och väntade på bussen. Det var nästan snöstorm, bussen var försenad och jag började ana att det inte skulle komma någon buss. Efter många långa och kalla minuter kom det rätt mycket folk gåendes. Jag insåg ganska fort att det aldrig skulle komma någon buss. Jag fick det ganska fort bekräftad. En kvinna berättade för mig att en buss hade kört ned i diket och det var omöjligt för annan trafik att ta sig förbi. Och så sitter vi här, helt utan snö(dock jävligt skönt om jag ska vara ärlig) och det är fortfarande varmt ute om man jämför med förra året då det  var ca -15. Så jag tänker inte klaga!

Jag har lite blandade känslor inför julen. Jag har lite ångest över alla julklappar som behöver införskaffas då jag har hittat så mycket julpynt och annat fint som jag vill köpa. Jag började köpa julklappar redan i oktober(måste vara ute i god tid!) och har ca 4-5 julklappar kvar. Dock längtar jag till julafton. Jag älskar att komma hem till mamma på julafton. Bara av att stå utanför och titta på huset får man en sån härlig känsla. Man kan nästan känna doften av jul utomhus. När man sedan stiger in i hallen på nedervåningen kan man höra hur alla håller på och donar på övervåningen samtidigt som det spelas julmusik. Man kan även höra mamma sjunga för fulla muggar. Doften som har spridit sig i huset ska vi inte ens tala om. Gudomligt!

För min del blir det lite åka fram och tillbaka på julafton men inte mig emot! Klockan 12:00 ska vi befinna oss hos Rickards mamma. Vid 15:00 ska jag hem till pappa och runt 18:00 ska jag och R till mamma. Jag känner på mig att det kommer bli supermysigt och jag hoppas faktiskt att det är liiite snö på julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0