Dag 22 – Det här saknar jag

Jag saknar högstadietiden och i början av gymnasiet. Alla umgicks med alla och var dessutom schyssta mot varandra.

Jag minns alla gånger jag satt framför datorn flera timmar efter midnatt med olika vänner. Vi hade varsin dator och satt och chattade med vänner, lyssnade på musik, flamsade, tog massvis med foton och bara hade det jävligt roligt.

Det jag minns bäst är när jag brukade vara med Jossan, en bra vän till mig. Vi umgicks väldigt mycket under högstadietiden. Jag saknar det som fan! Vi hade jätteroligt tillsammans och vi skrattade konstant. Det hände flera gånger att vi satt mitt i natten framför varsin dator, grymt övertrötta och skrattade åt allt och ingenting. Jag minns även en gång då vi hörde något i hallen på nedervåningen och fick för oss att någon har brytit sig in(då det i själva verket spökade). Vi sprang till köket, samlade på oss knivar(fråga mig inte varför, vi hade ändå ingen chans mot den påhittade inbrottstjuven) och låste sedan in oss i datorrummet i väntan på att mamma eller min låtsaspappa skulle komma hem. Vi har haft grymt roliga tider tillsammans och det är jag glad över.

I början av gymnasiet lyckades jag återigen återförenas med min barndomskompis Beatrice. Totally awesome! Jag lyckades även hitta några fler vänner.  Vi hade vårat gäng och vi ägde. Även vi hade det sjukt roligt tillsammans. Alla gånger vi festat tillsammans, haft tjejkvällar med skitsnack om allt mellan himmel och jord, alla besök i gymnasiets kaféteria, alla härliga stunder tillsammans!

Tyvärr så förändras rätt mycket med tiden. De jag har bäst kontakt med efter alla dessa år är Beatrice och Josefin. Det känns sjukt tråkigt men jag har valt de vänner jag vet är lojala. Men jag är lycklig att jag har dessa två töser i mitt liv, mer eller mindre. Det blir inte mycket tid över när man jobbar och pluggar.

Kommentarer
Postat av: en av tösabitarna

åh jag vet :( vi får på tok för lite tid tillsammans :( ta en fika på söndag eller nått :O?

2011-02-03 @ 01:17:49
Postat av: S

Jaa, det är synd:( Ja, det kan vi nog göra:D Vore supermysigt!

2011-02-03 @ 14:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0