Dag 26 – Mina rädslor

Min största rädsla är att förlora någon jag älskar eller att någon i min familj kommer till skada. Förra året inträffade det två gånger under en väldigt kort period och det var inte lätt. Det var första gången jag var med om att någon som står mig nära gick bort. Det var inte lätt må jag säga. Alla vet att det förr eller senare kommer inträffa men det är verkligen svårt när det väl inträffar. Eftersom att det var så okänt för mig visste jag inte riktigt hur jag skulle tackla situationen. Men jag fick stöd av Rickard och familj så det gick så bra som det kunde gå.

Min näst största rädsla är spindlar. Eller det är snarare en fobi. Jag hatar spindlar. Det finns inget i hela världen som skulle få mig att ens röra det krypet. Aldrig! Jag kan börja gråta och skrika hysteriskt om jag av någon anledning kommer i närheten av en spindel. Och det gjorde ju inte min fobi lättare att när jag blev tillsammans med min sambo var han ägare till en tarantella. Förstår ni min skräck?! Som tur är gjorde han sig av med dig. Tack gode gud! Spindeln var lika stor som min hand. Äcklig och hårig! Nej fy.

En annan rädsla jag har är för zombies. Jag vet att dem inte finns på riktigt men tanken av att möta en zombie ger mig rysningar. Jag tycker de är fruktansvärt läskiga och jag får ont i magen av att se på skräckfilm där människor blir jagade av zombies.

Jag googlade på spindlar för att sedan lägga upp en bild på någon spindel. Men jag ångrade mig lika snabbt som jag tryckt på enter-knappen. Fyfan säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0