Dag 29 – Mina ambitioner

Oj, svårt.

Det är mycket jag vill hinna göra här i livet. Jag vill plugga många intressanta kurser. Allt från en mer avancerad kriminologi till avancerad psykiatri/psykolgi. Jag tycker det är jäkligt intressant och jag tror att jag kommer dra nytta av det här i livet.

Jag ska bli polis. Det är min stora dröm. Jag vet inte varför men jag älskar redan det yrket. Jag älskar att hjälpa människor i svåra och tuffa situationer. Jag älskar att finnas till och göra nytta. Att få känna känslan av att man gör nytta i samhället skulle kännas toppen.

Jag har dessvärre inte lagt upp någon direkt plan på hur allt skall göras. Jag kommer göra det, så småningom. För tillfället känns detta ändå ganska långt bort. Jag har ett arbete nu som jag trivs otroligt bra med. Jag ska jobba några år och spara ihop lite pengar. Kanske läsa någon kurs då och då samtidigt som jag jobbar. Jag vill inte endast plugga och leva på studielån. Jag tänker försöka hålla mig borta så länge som möjligt från alla dessa lån.

Kortfattat och bra. Tack och adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0