Mardröm


Även denna torsdag har gått superbra trots min trötthet. Gick som vanligt upp tjugo över fem. Vaknade dock klockan fem av att jag hade en sådan jäkla mardröm. Inte okej! Jag kallsvettades, var nästintill paranoid och var jätteorolig. I samma veva som drömmen väckte mig upptäckte jag att jag slängde mig in i Rickards famn. Det var hur mysigt som helst och jag kände mig trygg nästan på en gång när jag låg brevid min snarkande pojkvän. Det var dock lönlöst att försöka somna om, så som jag var uppe i varv.

Men jag kan ändå på något sätt tycka om att drömma mardrömmar. Jag gillar kicken jag får av dem och jag tycker även om att bli skrämd på det sättet jag blir. Det är ju trots allt bara drömmar. Det jag tycker är läskigast men samtidigt inte kan motstå att gilla det är att drömma om spöken som verkligen skrämmer livet ur mig.

Som till exempel i natt drömde jag att ett spöke i form av en människa, eller ja, människoliknande i alla fall, stod och stirrade mig rätt in i ögonen och när det var som läskigast vaknade jag med ett ryck. Det är vad jag minns som bäst från den drömmen. Jag minns även många detaljer, så som vad spöket hade på sig(kläder etc.), att Rickard var med och vad han hade på sig. Bara jag tänker på hur spökets ansikte såg ut när den stirrade på mig ger mig panikångest. So let's not think about that.

Nu ska jag och Rickard kirra popcorn och sedan mysa framför tvn i sovrummet. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0