Skön söndag

I morse vaknade jag av att solen lös in i rummet mellan gardinerna. Hur mysigt är inte det? Det fick mig på bra humör trots omständigheterna några timmar tidigare. I dag har vi hunnit storstäda lägenheten samt tvätta tre maskiner.

I går hade vi det väldigt trevligt. Vi startade först på Kolgrillen där vi käkade gott och fick oss väldigt många goda skratt. Jag skrattade tills det rann tårar, ordagrant. Det var länge sedan. Efter maten åkte vi upp till Salem och tog någon öl på Salems pizzan. Trots att Salems avdankade alkisar sitter där var och varannan dag hade jag det väldigt trevligt. Det var länge sedan vi tjejer var tillsammans.


Förra fredagen var ju jag och min mamma på kryssning. Det var väldigt skönt att komma bort med henne. Vi åt helt okej buffé, vi drack gott och shoppade så klart. Frukosten dagen efter var att dö för. Vi åt på Food Garden, heter det så? Minns inte exakt. I alla fall.. Det fanns allt att välja emellan. Vi kunde till och med få ett glas champagne till frukost om vi ville. Vi fick ett bord vid fönstret i solen. Det var lyx. Medan vi satt och mös i solen satt vi och avnjöt en underbar frukost. Jag fick i mig lite baugette med olika pålägg, äppeljuice, varm choklad och tryckte även ned 3 små croissanter. Hur gott?

I shoppingväg kom vi hem med ganska mycket. Jag lyckades hitta ett Snö of Sweden-armband, två mascaror, godis till Rickard, nagelförstärkning, två muminglas(så klart!), öl och annat smått och gott. Mamma hittade någon kroppsolja som man ska spruta på kroppen så man blir len som en babystjärt. Tydligen fungerar den jättebra! Värt att testa.


Avslutningsvis vill jag slänga in en bild från alla hjärtans dag. Jag kom från jobbet och Rickard hade köpt ett bukett rosa rosor, hjärtformade doftljus och lite choklad. Han stod även och lagade middag! Jag hade köpt ett gulligt kort till honom samt en bukett röda rosor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0