Torsdag

Nu är det äntligen torsdag vilket innebär fredag i morgon för er som missat det.. Den här veckan har gått sjukt snabbt. Jag hoppas att vädret och mörkret tar en snabb vändning snart, jag är så jäkla trött om dagarna, värst är på morgonen. Det är ett under att jag ens kommer upp ur sängen. Jag orkar knappt med nånting.

Jag lyckades dock få iväg Rickard, Fredrik och framför allt mig själv på badminton i en timme i går. Det var jätteskönt och röra på sig, äntligen! Jag spelade ensam mot killarna då och då så jag fick röra extra mycket på mig. Fy satan säger jag bara. Det var sjukt skönt att svettas, tro det eller ej. Nu är det dags att börja träna regelbundet igen. Jag har sagt det förr och kommer säga det igen. Jag har lite svackor med träningen ibland. Jag försöker dock träna lite hemma. Rickard har bland annat köpt ett hopprep till mig. Det är dags att få upp konditionen nu när jag slutat röka.

Nästa vecka ska bli en godisfri vecka för mig och förhoppningsvis under en längre tid. Jag och en kollega har kommit överens om det. Inte för att vi tycker att vi behöver banta, för det gör vi inte. Men både hon och jag känner verkligen av konsekvenserna av allt socker vi slänger i oss. Det blir lätt så på jobbet när man har en kaféteria nära tillhands. Men ändring ska det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0