Dag 11 – Mina syskon


Bild tagen från Google.
Jag sökte på "syskon" på Google och då kom denna söta bild fram.

Till att börja med vill jag berätta att jag har en hel drös av syskon. Egentligen är inte alla "riktiga" syskon. Men för mig spelar det ingen roll. Jag älskar dem lika mycket ändå. Jag kallar dem även kort och gott för syster eller bror. Jag tycker inte att det behövs nämnas att de är mina låtsassyskon.

Jag har fem systrar. Då fyra av dem är på pappas sida. Fyra underbara kvinnor. Några av dem har jag lite bättre kontakt med. Jag tycker om dessa tjejer jättemycket och är glad över att ha de i mitt liv.

Den femte systern finns på mammas sida. Som jag dessvärre knappt har någon kontakt med tack vare olika omständigheter. Jag älskar henne oerhört mycket och jag skulle göra allt för att få skydda henne som en storasyster skall göra.

Sedan har jag tre bröder. En storebror som jag gör allt för och tvärtom. Sedan två lillebrorsor som jag även älskar(mycket kärlek, inte sant?). Den minsta lillen går i mellanstadiet och den mellersta är i sina unga tonårsår.

Jag tycker om att min familj är stor. Det finns alltid någon att prata med och vi alla ställer upp för varandra. Det är jag tacksam över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0