Dag 15 – Mina drömmar


På den senaste tiden har jag drömt väldigt mycket och ofta. Jag vet inte riktigt vad det beror på, kanske för att det händer mycket i mitt liv just och jag är full av känslor.

Mina mardrömmar brukar oftast bestå av att jag tappar tand efter tand, eller att jag har något typ av problem med tänderna. Och jag som verkligen hatar när det är problem med tänderna samt tandläkaren hatar när jag drömmer detta. Jag brukar även drömma väldigt mycket om att jag blir lämnad av människor jag älskar. För mig är det här jobbigast då jag alltid vaknar med en sådan ångest jag knappt kan hantera. Jag kan ligga och kallsvettas i flera timmar efter en extremt jobbig mardröm. Oftast brukar jag kunna hantera det jag drömmer.

Ja, till de positiva och glada drömmarna då. Här blev det nästan lite svårare. Jag anser att alla drömmar förutom mardrömmar är "vanliga" drömmar. På senaste tiden har jag drömt om att jag åker till exakt samma paradisö i varje dröm men med olika människor. Jag beter mig även annorlunda och har på mig andra kläder. Jättekonstigt.

Kommentarer
Postat av: Bea

sötis :) att tappa tänder i drömmar är bara de undermedvetnas sätt att berätta att du går igenom förändringar, t.ex flyttat inte bara hemifrån utan ifrån salem, du jobbar istället för att gå i skolan!? du inser nu att du faktist är i en stark relation som kan bli såpass seriös att det blir bebisar inräknade, tanken har väl slagit dig att du har blivit vuxen:P? Sen hur du reagerar på tandlossningen (förändringarna) i drömmen, är så ditt undermedvetna reagerar på de större förändringarna som händer i ditt liv :) har också drömt att jag tappat tänderna maaassor av gånger :P

2011-01-18 @ 23:30:53
Postat av: Sandra

Jo, jag har hört något om det tidigare men har aldrig tänkt på det på det sättet :P Det är sjukt hur mycket som har förändrats det senaste året. Och knoddar ska vi självklart skaffa, men om många år :) hihi

2011-01-20 @ 08:21:23
URL: http://touchofsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0