Jag blir galen!

Min natt var rent ut sagt hemsk. Jag hade extremt svårt att slappna av och var inte ett dugg trött mentalt. Kroppen var lite utmattad men hjärnan var i full gång. Tänkte på allt mellan himmel och jord.

Runt tolv började jag känna mig trött. Då hade jag legat i sängen sedan klockan nio!! Jag började bli frustrerad vid denna stund och precis när jag höll på och somna hörde jag hur en jävla traktor började ploga precis utanför fönstret. Jag började svära och känna irritationen stiga över huvudet på mig. För mig är det helt obegripligt att plogga gångvägen utanför massvis med lägenheter MITT I NATTEN! Självklart förstår jag att de passar på med tanke på att det inte är så många som rör sig utomhus. Enligt min mening kunde han lika gärna ploga i dag när de flesta jobbar. Det jobbiga var att det lät som att han plogade hörselgången på mig. När jag sprang ut i vardagsrummet för att checka läget var jag nära på att ta Jackies ben, gå ut på balkongen och sedan slänga iväg det på traktorn. Jag hann dock tänka till innan. Det var väl tur det! Haha.

Efter sisådär 90 minuter hörde jag hur han började röra sig därifrån. Äntligen, tänkte jag. Men ack så fel. Då var det någon jävla syrian som skulle fira nyår med bomber och granater. FAN så arg jag blev.

Och jag har världens gulligaste pojkvän som försökte göra allt för att få mig att slappna av. Han höll om mig, klappade på mig osv. Men det gick verkligen inte! När idioten väl hade slutat smälla var jag så gott som pigg. Efter många om och men lyckades jag somna. Och denna natt blev det tre och en halv timmes sömn inge. Tacka gud för att det är fredag i dag!

Det mest frustrerande med sånt här är att jag blir som en tickande bomb om jag inte får mina 7-8 timmars sömn. Jag blir gnällig, hängig, asocial, lättirriterad och bara allmänt jobbig att vara med. Självklart försöker jag undvika att låta det gå ut över dem som inte förtjänar det. Att det är fredag i dag överväger faktiskt mina tre timmars sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0